ویژه‌برنامه‌های ولادت امام علی (ع) از رادیو تهران اعلام شد


ویژه‌برنامه‌های ولادت امام علی (ع) از رادیو تهران اعلام شدباشگاه خبرنگاران/ ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع) کاری از گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران است که با عنوان «تهرونیا عیدتان مبارک» از ساعت 9 پخش می‌شود. این برنامه یک جنگ شاد و مفرح است که در بخش مذهبی آن درباره شخصیت حضرت علی (ع) و ولایتمداری ایشان و جایگاه پدری حضرت صحبت می شود. در بخش دیگری از برنامه با هنرمندانی که پدر هستند و خوانندگانی که آثاری از حضرت علی (ع) خوانده‌اند، گفتگو خواهد شد.
لبخند کعبه
«لبخند کعبه» استعاره ادبی از تولد امام علی (ع) در خانه خداست. بهانه‌ای برای بازتاب شاخصه‌های منحصر به فرد ایشان در اخلاق، عدالت و جوانمردی در ادبیات فارسی و اشعار و نظم ونثر است که چهارشنبه ساعت 19 و 30 دقیقه، با اجرای محمدرضا حسن بیگی و حضور علی ایزدی خواننده اثری از مولای متقیان حضرت علی (ع) پخش می شود.
اوصاف امام علی (ع) در شعر فارسی
برنامه «چراغ» رادیو تهران چهارشنبه از ساعت 21 به اوصاف امام علی (ع) در شعر فارسی و تاثیر حضرت در ادبیات فارسی خواهد پرداخت. در بخش دیگری از برنامه به مناسبت روز بزرگداشت سعدی، آثار و زندگی این شاعر نامی بررسی می‌شود. انسیه سمیع پور تهیه کننده، احمد خالصی کارشناس ادبیات فارسی و سعید اسلام زاده کارشناس مجری این برنامه است.
موسیقی ویژه ولادت
«آوای نور» در روز ولادت ساعت 11 و 40 دقیقه، با پخش موسیقی و آهنگ‌های درخواستی ویژه ولادت حضرت علی (ع) شنوندگان را همراهی می کند. این برنامه از دو جزء موسیقی و مخاطب تشکیل شده است تا برآیند سلیقه‌های مختلف شنونده ها باشد.
سخاوت و عدالت در مقوله اقتصاد از نگاه امام علی (ع)
در ویژه برنامه «ققنوس» تفاوت‌های سخاوت و عدالت در مقوله اقتصاد از نگاه امام علی (ع) و امام جواد الائمه (ع) بررسی می‌شود، اگر چه در این بخش به قرآن کریم و نهج البلاغه توجه می‌شود. این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که چهارشنبه از ساعت 23 با حضور حسین بابایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کارشناس پخش خواهد شد.
محمد نعمتی، کارشناس مجری برنامه شنوندگان را از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز همراهی می‌کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
برنامه خندوانه - ویژه برنامه ولادت حضرت علی(ع) -بخش اول