سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قزوین هیچ ایستگاه دائمی برای کنترل تغییرات پوسته ای زمین ندارد


به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه هماهنگی امور نقشه و اطلاعات مکانی استان که در سالن باقر العلوم استانداری برگزار شد علیرضا آزموده اردلان گفت: دانشگاه آزاد درخواست کرده است که یک ایستگاه دائمی کنترل تغییرات پوسته ای زمین در این دانشگاه ایجاد شود که با تحقق این طرح می توان هرگونه تغییرات پوسته ای ناشی از عوامل طبیعی نظیر زمین لرزه و غیرطبیعی مانند بارگذاری ناشی از ساخت سازه ها و یا حفر تونل را رصد کرد.
وی اظهارکرد: با استفاده از داده های چنین ایستگاههایی می توان میزان بخار آب موجود در تروپوسفر را تعیین کرد که این ویژگی، اطلاعات ارزشمندی را در حوزه خشکسالی و مدیریت بحران در دوره های ترسالی در اختیار مسوولان و تصمیم سازان کشور قرار می دهد.
آزموده اردلان خاطرنشان کرد: تاسیس این ایستگاه نیازمند برخی امکانات از قبیل جایگاه مناسب، برق دائم، اینترنت پرسرعت و ... است و ایجاد یک ایستگاه به تنهایی برای ارسال این تصحیحات کفایت نمی کند.
وی فقدان چنین ایستگاهی در قزوین را یک نقص بزرگ خواند و گفت: نقص دوم استان قزوین این است که برای ارسال تصحیحات تعیین موقعیت که اجازه می داد کاربران در بخش های مختلف اجرائی و خصوصی بتوانند از وسایل ارزان قیمت تر و در حد بالاتر بهره مند شوند محروم هستند و فقط ایستگاهی که در خرمدره قرار دارد به مقدار کمی استان را برای دریافت این تصحیحات پوشش داده است و بقیه استان فاقد این مزیت است.
آزموده اردلان از دستگاه های اجرایی استان قزوین درخواست کرد تا با استفاده از شبکه امن سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات داده های مکانی خود را که تهیه کرده اند قرار دهند تا بتوان از این داده ها به نحو احسن استفاده کرد.
وی به خالی بودن سیستم ساترای استان قزوین(سامانه ارزیابی توسعه، رصد و آمایش ) از اطلاعات و داده های مکانی اشاره کرد و گفت:لازم است هر دستگاه اجرائی فهرستی از داده های مکانی خودش را فراهم کند تا این اطلاعات به شیوه آسانتر از طریق شبکه تبادل شوند.
6101/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تغییرات در ایستگاه فضایی بین المللی در ۱۵ سال - زومیت