فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



وزیرآموزش و پرورش:صدور احکام استخدام دانشجومعلمان بزودی اجرایی می شود


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ،علی اصغر فانی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی معاونان پژوهش و برنامه ریزی استان ها که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که به عنوان وزیر به آموزش و پرورش آمدم با دانشگاه فرهنگیان مواجه شدم که دوره های دو ساله تربیت معلم را چهار ساله اجرا می کرد و نتیجه این بود که در تولید نیروی انسانی برای آموزش و پرورش باید تا 4 سال صبر می کردیم.
وی افزود: دانشجو - معلمانی که از طریق دانشگاه فرهنگیان در سال 91 جذب این دانشگاه شدند، چهار سال بعد وارد عرصه آموزش و پرورش می شوند و این درشرایطی است که این وزارتخانه هر ساله تعدادی بازنشسته دارد و از سوی دیگر جمعیت دانش آموزی نیز رو به افزایش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که نخستین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بهمن 95 به آموزش و پرورش وارد می شدند، افزود: در چنین شرایطی نمی توانستیم آنها را در آموزش و پرورش جذب کنیم و عملا باید فعالیت خود را از مهر 96 آغاز کنند. بنابراین طی مذاکرات لازم تصمیم گرفته شد تا با ارائه دو ترم تابستانی این دانشجو معلم را مهر 95 به آموزش و پرورش وارد کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جذب 40 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: تک تک دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و آنها را به مدرسه آوردیم وعدالت آموزشی در این راستا محقق شد.
فانی اظهار کرد: طی دو سال اخیر با رشد جمعیت دانش آموزی مواجه بودیم و 70 هزار نیرو نیز در آموزش و پرورش بازنشسته شدند؛ این در شرایطی است که هیچ ورودی نداشتیم و لذا از این که برخی می گویند مدیر و معاونان در مدارس مشغول به تدریس هستند و نسبت به آن اعتراض دارند، در شرایطی صورت گرفته که با چنین معضل هایی مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه 110 مدرسه تک دانش آموز در کشور وجود دارد، گفت: هزینه یک دانش آموز در مدرسه تک نفره سالیانه بالغ بر 30 میلیون تومان است.
فانی افزود: در مجلس اعلام کردم که هیچ مدرسه ای را تعطیل نکرده ایم و هیچ دانش آموزی به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل نکرده ، مگر آنکه مشکل اقتصادی و فرهنگی داشته باشد که این موضوع در اختیار آموزش و پرورش نیست.
وی بیان کرد: نظام 6.3.3 هم اکنون به دوره متوسطه دوم رسیده و امسال پایه اول دبیرستان را نداشتیم و دوره متوسطه دوم 3 ساله خواهد شد که براین اساس یک چهارم نیروی انسانی مازاد خواهند شد که در این شرایط نیاز است تا با همکاری لازم بحران پشت سر گذاشته شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه مبنای فعالیت های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که نقشه راه آن تهیه شده و تا سال 1399 زمانبندی اجرای سند تحول را لحاظ کرده است. امیدواریم با توجه به اینکه ستاد اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تشکیل شده، بتوان آن را با تهیه مقدمات، فراهم کردن الزامات و رعایت پیش نویس ها اجرایی کرد.
فانی گفت: به یک برنامه 10 ساله نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیاز داریم تا بدانیم 10 سال دیگر رشد جمعیت دانش آموزی در دوره های تحصیلی مختلف چگونه است و وضعیت خروج نیروها از آموزش و پرورش به چه صورت است.
وی افزود: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل کند و این سیاست به صورت جدی دنبال می شود. در حقیقت سیاست های انقباضی نباید دانش آموزان را از تحصیل محروم کند.
شبک** فراهنگ **1417** 1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عصبانیت وزیرآموزش و پرورش