سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابداع نوعی خالکوبی موقت مداری که می تواند علائم حیاتی بیماران را اندازه گیری کند


ابداع نوعی خالکوبی موقت مداری که می تواند علائم حیاتی بیماران را اندازه گیری کند

افراد بنابر دلایل مختلفی خالکوبی می کنند؛ برخی برای متمایز کردن شخصیت خود دست به این کار می زنند و برخی دیگر صرفا برای نشان دادن علاقه مندی شان به یک شخص خاص حاضر می شوند حرف یا تصویری را برای همیشه روی بدن خود حک کنند.

اما ظاهرا خالکوبی مصارف و فواید پزشکی هم دارد و بردهای مداری تتوی موقت آمده اند تا ما را از این فواید بهره مند سازند.

این برد که توسط استودیوی Chaotic Moon طراحی شده Tech Tat نام دارد و از نوعی جوهر رسانا (به جای جوهرهای حقیقی که در خالکوبی های های مرسوم مورد استفاده قرار می گیرند) بهره می برد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این بردها همچنین صرفا روی سطح پوست قرار می گیرند و به هیچ وجه دائمی نیستند. شرکت سازنده نیز هدف از تولید آنها را صرفا پزشکی و تحت نظر گرفتن بیماران اعلام کرده است.

به این ترتیب، پزشک یا مراقبان به جای آنکه نواری را به دور قفسه سینه فرد ببندند یا استفاده از دستبندهای پایش ضربان قلب و فشار خون را برای او تجویز کنند، می توانند نوعی برد مداری را روی بازوی فرد خالکوبی کنند که به صورت بیسیم با یک اپلیکیشن موبایل ارتباط برقرار کرده و اطلاعات یاد شده را به آن انتقال می دهد.

این خالکوبی هیچگونه اختلالی را در فعالیت های روزانه کاربر به وجود نمی آورد و کارشناسان حوزه سلامت هم می توانند به لطف آن، علائم حیاتی بیماران را بدون نیاز به دستگاه های حجیم و دست و پا گیر مورد پایش قرار دهند.

البته این بردهای مداری کارکردهای دیگری هم در حوزه پزشکی دارند. برای نمونه، در روش های درمانی ویژه سرطان نظیر رادیو درمانی، علامت هایی به صورت دائمی روی بدن بیمار ثبت می شوند که برای کالیبره کردن دستگاه های درمانی به آنها رجوع می شود. متاسفانه این علائم برای همیشه روی بدن فرد می مانند و خاطرات تلخ روزهای بیماری را به یادش می آورند.

اما همانطور که در ابتدای این مطلب به ان اشاره شد، Tech Tat نوعی خالکوبی موقت است و در نتیجه به آسانی می توان آن را برداشت، درنتیجه دیگر اثری از روزهای سخت بیماری روی بدن فرد باقی نمی ماند.

منبع: gizmodo

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیبرد مداریخالکوبیسایبورگ

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
خالکوبی موقت برد مداری