سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حادثه‌ای ناگوار؛ خواب‌های 8 روزه مهدی ادامه دارد!


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این روزها منزل آقای روحی در مراغه خالی از شور و نشاط کودکانه خردسالش شده است چرا که مهدی کوچولو، فرزند 7 ساله او، 2 و نیم سال پیش و زمانی که سکوت کوچه و محله با خنده‌های مهدی و سایر همبازی‌هایش شکسته می‌شد ناگهان یکی از همبازی‌هایش در اثر یک شیطنت و بازی‌گوشی، مهدی را از روی دوچرخه هل می‌دهد که بر اثر این حادثه پشت سرش به زمین می‌خورد و او را دچار بیماری نادر می‌کند.

بحث «اندوزپین استوپور» (Endozepin stupor ) نیز برای بیمار مطرح است که می‌تواند بیمار را دچار خواب به مدت طولانی بکند ولی این مطلب بیشتر در بزرگسالان مطرح شده است

خیلی سخت است برای خانواده‌ای که لذت داشتن فرزند را درک کنند ولی تحرک، شادابی، شیطنت‌ها، بهانه‌گیری‌ها، صدای خنده و گریه‌های کودکانه او را نشنوند و نبینند.

سخت است برای پدر و مادری که ببینند هر روز فرزندشان ساعت‌ها و روزها در خواب و رویای کودکانه به سر می‌برد و خانه به یک مکان سرد و بی‌روح تبدیل شده است.

سریه ستاری مادر این کودک مراغه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: بعد از این اتفاق او هر 20 روز یک بار به خواب عمیق فرو می‌رفت به گونه‌ای که 24 ساعت تمام در خواب بود سپس خواب وی به 48 ساعت طول کشید.

وی ادامه می‌دهد: مهدی کوچولو قبلا هر 20 روز یک بار به خواب عمیق می‌رفت اما الآن هر هفته یا هر سه روز یک بار و گاهی هم 10 روز یک بار به خواب می‌رود و طی روزهای اخیر مدت خواب وی طولانی‌تر شده به گونه‌ای که در روزهای اخیر مهدی هشت روز تمام را در خواب است و فقط یک روز بیدار می‌ماند و در حال حاضر نیز در خواب است.

زمانی که مهدی از خواب بیدار می‌شود دچار گرفتگی عضله پا می‌شود به طوری در ساعات اولیه بیداری نمی‌تواند به خوبی راه برود بعد از مدتی به حالت عادی باز می‌گردد

سریه ستاری اظهار داشت: مهدی الآن هفت سال دارد ولی چون متولد نیمه دوم است هنوز به کلاس اول نمی‌رود و در مقطع پیش‌دبستانی است و تنها 10 روز اول مهرماه را توانسته است به مهدکودک برود.

وی گفت: زمانی که مهدی از خواب بیدار می‌شود دچار گرفتگی عضله پا می‌شود به طوری در ساعات اولیه بیداری نمی‌تواند به خوبی راه برود بعد از مدتی به حالت عادی باز می‌گردد.

ستاری اظهار داشت: مهدی در زمان بیداری آغاز به بازی کردن، دویدن و حرف زدن می‌کند و در زمان بیداری نیز از نظر تغذیه و غذا خوردن هیچ مشکلی ندارد.

مادر مهدی می‌گوید: در زمان بیداری تمام هوش و حواس آن خوب است و هیچ کس گمان نمی‌کند که مهدی این همه مدت به خواب می‌رود.

بنا به گفته وی، زمانی که بعد از یک یا دو روز بیداری می‌خواهد به خواب برود می‌گوید سرم درد می‌کند و گیج می‌رود و بعد به خواب می‌رود و چون نگران حال وی هستیم در بیمارستان بستری‌اش می‌کنیم که در تمام طول بستری شدن و خواب در بیمارستان تنها از راه سرم تغذیه می‌کند.

فرحناز اسلامی متخصص کودکان بیمارستان شهید بهشتی مراغه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز می‌گوید: این کودک یک مدت بعد از افتادن از دوچرخه و خوردن ضربه به پشت سرش دچار تشنج شد و بعد از آن بررسی‌ها و آزمایشات مربوطه از جمله MRI، سی.تی.اسکن و نوار مغزی، بررسی آزمایشگاهی تا جایی که برایمان مقدور بود برای تشخیص انجام گرفت و در  همه آزمایشات و عکس‌ها جواب‌ها سالم است.

خانواده این کودک هفته ساله مبتلا به بیماری ناشناخته اختلال خواب از همه به ویژه پزشکان متخصص برای درمان بیماری وی کمک می‌خواهند

 

 

 

اگر آزمایش «اندوزپین استوپور» انجام می‌گرفت کمک بزرگی به درمانش بود

وی خاطرنشان کرد: این کودک دو، سه ماه بعد از این حادثه دچار اختلال خواب شده است و البته جواب تمام عکس‌ها، آزمایشات و اسکن‌ها به فوق‌تخصص مغز و اعصاب در تبریز، تهران و ارومیه ارسال شده و مورد مشاوره قرار گرفته است و جواب قطعی که از این متخصص‌ها دریافت شده است همگی اختلال خواب را برای کودک تشخیص داده‌اند.

بنا به گفته فرحناز بیماری اختلال خواب یکی از بیماری‌های بسیار نادر در ایران و دنیا است.

اسلامی خاطرنشان کرد: بحث «اندوزپین استوپور» (Endozepin stupor ) نیز برای بیمار مطرح است که می‌تواند بیمار را دچار خواب به مدت طولانی بکند ولی این مطلب بیشتر در بزرگسالان مطرح شده است و اخیرا دو مورد در دنیا برای کودکان مطرح شده است.

متخصص کودکان بیمارستان شهید بهشتی مراغه اظهار داشت: برای تشخیص «اندوزپین استوپور» اندازه‌گیری سطح اندوزپین چهار لازم است که متاسفانه طی پرسش‌هایی که از آزمایشگاه‌های تبریز و تهران به عمل آمده است این آزمایش انجام نمی‌شود که اگر این آزمایش انجام می‌گرفت می‌توانست کمک بزرگی به درمانش باشد زیرا که درمانش داروی فلو مازنیل است هرچند که برای مهدی به علت تشنج نمی‌توانیم از داروی فلومازنیل استفاده کنیم چون احتمال تشنج نیز وجود دارد.

خانواده مهدی روحی از دکتر اسلامی پزشک معالج مهدی که طی این چند سال با جدیت و تلاش برای بهبودی مهدی کوشش نموده تشکر و قدردانی کردند و امیدوارند با رسانه‌ای شدن این موضوع متخصصان و پزشکان این حوزه به یاری آنها بشتابند و مرهمی برای ناراحتی آنها باشند.

مهدی روحی متولد بیستم آذر 88 است که در سال تحصیلی جاری با ورود به مهدکودک در آرزوی به‌دست آوردن سلامت خود و کسب علم و تحصیل است.

خانواده این کودک هفت ساله مبتلا به بیماری ناشناخته اختلال خواب از همه به ویژه پزشکان متخصص برای درمان بیماری وی کمک می‌خواهند.

گفت‌وگو از: معصومه درخشان

انتهای پیام/60001/ع40/پو3002

http://fna.ir/X890RH


ویدیو مرتبط :
حادثه ی ناگوار