سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده عربستان از موشک‌های کروز انگلیس برای بمباران یک کارخانه غیرنظامی در یمن


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام رسمی سازمان‌های دیدبان حقوق‌بشر و عفو بین‌الملل، عربستان سعودی در جریان تجاوز به خاک یمن، اخیراً با استفاده از موشک‌های کروز ساخت انگلیس اقدام به بمباران یک کارخانه غیرنظامی تولید محصولات سرامیک در شهر صنعا کرده است.

به نوشته وبگاه سازمان عفو بین‌الملل، بر اساس تحقیق و تفحص میدانی و همچنین مصاحبه با شاهدان عینی، برای این سازمان و همچنین سازمان دیدبان حقوق بشر مسجل شده است عربستان سعودی در تاریخ 23 سپتامبر 2015، (1 مهر 94) با استفاده از موشک‌ کروز انگلیسی یک کارخانه ساخت سرامیک را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش سازمان مذکور، این اقدام عربستان، نقض آشکار قوانین بین‌الملل در حوزه مربوط به «حقوق بین‌الملل بشردوستانه (IHL)» است و یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اعلام سازمان‌های مورد اشاره درخصوص بکارگیری موشک‌های ساخت انگلیس در جریان تجاوز عربستان به خاک یمن و بمباران اهداف غیرنظامی در این کشور، اثبات نقض ادعای مقام‌های انگلیس است که پیشتر مدعی شده بودند استفاده عربستان سعودی از جنگ‌افزارهای انگلیسی در تطابق کامل با حقوق بین‌الملل بشردوستانه است و دولت «دیوید کامرون» بر رفتار عربستان در عمل به این موضوع نظارت کامل و دقیق دارد.

به گفته «لاما فقیه» مشاور ارشد بحران در سازمان عفو بین‌الملل: «"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس مدعی است از هرگونه تحقیق و بررسی اصولی برای یافتن موارد احتمالی نقض قوانین جنگ در یمن حمایت می‌کند. حمله عربستان به کارخانه تولید محصولات سرامیکی، آزمون مناسبی برای اثبات وعده ‌های دولت انگلیس است و این کشور باید ائتلاف حمله‌کننده به یمن، به سرکردگی عربستان سعودی را بمنظور انجام تحقیقات موثق در کشف حقایق مرتبط تحت فشار قرار دهد. همچنین سایر کسانی که امکان اقدام آنها در تخطی از قوانین جنگی وجود دارد باید در این خصوص پاسخگو باشند و مورد بازجویی قرار گیرند.»

انتهای پیام/م

http://fna.ir/5P349Z


ویدیو مرتبط :
شدیدترین بمباران عربستان سعودی به یمن