سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمله موشکی و توپخانه‌ای پاکستان به چند منطقه در «ننگرهار»


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند: نظامیان پاکستانی چندین شهرستان این ولایت را با موشک و توپخانه هدف قرار داده‌اند.

«نیلوفر عزیز» عضو شورای ولایتی ننگرهار در این باره اظهار داشت: از 2 هفته گذشته به این سو نظامیان پاکستانی به شهرستان‌های «گوشته» و «لعل‌پور» حملات موشکی انجام می‌دهند.

وی افزود: شهرستان «گوشته» به دلیل اینکه نزدیک به مرز پاکستان است همواره تحت آتش نظامیان پاکستانی قرار دارد.

عزیز خاطرنشان کرد: اگر حکومت افغانستان نمی‌تواند مانع از پرتاب موشک‌های پاکستانی به خاک این کشور شود، مردم محلی شهرستانهای گوشته و لعل‌پور مجبور به ترک خانه‌ها و محل سکونت خود می‌شوند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار به بخدی گفت: تاکنون خانواده‌های بسیاری به دلیل بی‌توجهی حکومت افغانستان و اصابت موشکهای پاکستان، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

«فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس ولایت ننگرهار نیز در این باره اذعان داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز تلفات جانی به خاطر اصابت موشکهای پاکستانی اعلام نشده، اما خسارتهای مالی هنگفتی به مردم محلی دو شهرستان مذکور وارد شده است.

وی تأکید کرد: بارها به دلیل حمله موشکی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان به وزارت کشور شکایت کرده‌ام، اما تاکنون این شکایتها نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شیرزاد گفت: حکومت افغانستان باید بصورت دیپلماتیک این مشکل را برطرف کند تا بیش از این مردمی که در مناطق مرزی مشترک با پاکستان سکونت دارند در فصل زمستان مجبور به ترک خانه‌های خود نشوند.

دولت افغانستان تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده، اما در جریان یک دهه گذشته٬ دولت‌های 2 کشور بارها برای قطع حملات راکتی باهم مذاکره کردند که این گفتگوها نتایج ملموسی در پی نداشته است.

همه ساله ده‌ها نفر براثر اصابت موشک‌ها که از جانب نظامیان پاکستان به مناطق شرق و جنوب شرق افغانستان شلیک می‌شود، کشته و زخمی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/BFZLP0


ویدیو مرتبط :
کلیپی از رزمایش موشکی و توپخانه ای چین 1