سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ تعقیب و گریز مرگبار پلیس و پراید سواران


حوادث/ تعقیب و گریز مرگبار پلیس و پراید سوارانخراسان/ جوان 19 ساله ای که سرنشین دستگاه پراید بود، در عملیات تعقیب و گریز مأموران انتظامی مشهد، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

ساعت 3:20 بامداد روز گذشته، مأموران انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، از مرگ جوان 19 ساله ای خبر دادند که هنگام تعقیب و گریز پلیس و پرایدسواران با شلیک گلوله جان خود را از دست داده است. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی «سید جواد حسینی»، به همراه کارشناسان سلاح و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل وقوع حادثه شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی های مقدماتی بر اساس شواهد موجود بیانگر آن بود که مأموران انتظامی در عملیات مشترک با بسیج و در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به 4 جوان پرایدسوار مشکوک شده و به تعقیب آن ها پرداخته اند. مأموران که سوار بر یک دستگاه پژو 405 بودند، چراغ گردان را بر سقف خودرو نصب کردند و بدین ترتیب به راننده پراید هشدار دادند که توقف کند اما راننده به دلیل نامعلومی، پدال گاز را فشرد و به سمت خواجه ربیع مشهد گریخت. عملیات تعقیب و گریز ادامه داشت تا این که پرایدسواران دوباره به سمت میدان امام حسین(ع) حرکت کردند و به سوی میدان خیام ادامه مسیر دادند. در همین حال گروهبان نیروی انتظامی 2 تیر هوایی شلیک کرد و سپس خودرو پراید را هدف گرفت. یکی از گلوله های شلیک شده پس از عبور از سپر پراید به لاستیک عقب برخورد کرد و گلوله دیگر که پلاک خودرو را نیز شکافته بود بر کمر یکی از سرنشینان عقب پراید نشست اما باز هم راننده پراید متوقف نشد و با لاستیک پنچر شده، همچنان به فرار ادامه داد. پرایدسواران در حالی که خون از کمر جوان 19 ساله بیرون می زد، میدان خیام را دور زدند و دوباره به سمت میدان امام حسین(ع) گریختند اما در همین حال خودروی گشت کلانتری خواجه ربیع نیز وارد عمل شده و لاین ورود به صدمتری فجر را مسدود کرده بود. این در حالی بود که شلیک های پلیس به سوی پراید همچنان ادامه داشت و گلوله های دیگری نیز به لاستیک های خودرو اصابت کرد. گزارش خراسان حاکی است: وقتی 3 لاستیک پراید بر اثر اصابت گلوله پنچر شد و دیگر خودرو قادر به حرکت نبود، مأموران انتظامی، پراید متوقف شده را به محاصره در آوردند و با دیدن وضعیت وخیم جوان مجروح با نیروهای امدادی تماس گرفتند. دقایقی بعد، جوان 19 ساله به مرکز درمانی انتقال یافت اما بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد. استعلام پلیس از سیستم مرکز فرماندهی نیز مشخص کرد که خودرو پراید سابقه سرقت ندارد. بنابراین گزارش، به دستور قاضی حسینی و با توجه به اعلام مأموران مبنی بر انجام حرکات غیرمتعارف توسط پرایدسواران و ادعای برخی سرنشینان پراید، آنان مورد آزمایش های تست الکل نیز قرار گرفتند اما نتیجه این آزمایش ها نیز از سوی پزشکی قانونی منفی اعلام شد. شایان ذکر است: به دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی برای ریشه یابی این ماجرا و علت دقیق فرار پراید سواران در حالی آغاز شده است که کارشناسان سلاح نیز چگونگی و نحوه شلیک پلیس را مورد بررسی های کارشناسی قرار داده اند.

همچنین به دستور مقام قضایی ماجرای شلیک در این پرونده، با ارسال مستندات و سوابق موجود به کمیسیون نحوه به کارگیری سلاح ارسال شد تا بررسی های کارشناسی در این باره به طور دقیق انجام شود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
حوادث واقعی - تعقیب و گریز پلیس با سارقین