علی کریمی: بی‌دقت نبودیم ژاپن را می‌بردیم


ورزش سه: علی کریمی یکی از بازیکنان کلیدی تیم المپیک در قطر بود.

هافبک طراح سپاهان که در دوحه نیز همین وظیفه را بر عهده داشت درباره دلایل حذف ایران از صعود به المپیک به خبرنگار می گوید:« بدشانسی و بی دقتی خودمان باعث شد حذف شویم. خودم در دقایق ابتدایی یک موقعیت خوب داشتم که تبدیل به گل نکردم. مقابل ژاپن نتوانستیم از موقعیت هایمان استفاده کنیم. یک قانون نانوشته هم می گوید که اگر گل نزنید گل می خورید.»

کریمی در ادامه می گوید:« فکر می کنم همه از بازی ما در طول 90 دقیقه راضی بودند. فیلم آنالیز ژاپن را مقابل تایلند، عربستان و کره شمالی دیدیم، این تیم حتی یک موقعیت گل به حریفان نداد. عربستان هم که یک گل به ژاپن زد از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند که آن توپ هم اصلا پنالتی نبود. ضمن اینکه ژاپن در هر بازی حدود 7،8 موقعیت صد در صد گل را روی دروازه حریفان بوجود می آورد. من در طول 90 دقیقه یک بار هم ندیدم که ژاپن موقعیتی بدست بیاورد. آنها بازیکنانی سرعتی و تکنیکی در خط حمله داشتند اما با بازی منطقی و تدابیر کادر فنی اجازه ندادیم حتی یک موقعیت نصف و نیمه روی دروازه ما خلق کنند. الان هم وقتی می بینیم که این تیم به فینال رفته حسرت مان بیشتر شده.»

هافبک 22 ساله سپاهان درباره مقصرین این شکست می گوید:« بعد از باخت همیشه انتقاد وجود دارد. تیمی که بازی اش را نمی برد حتما اشتباهی انجام داده. اینگونه نیست که همه تقصیرها را گردن کادر فنی بیندازیم. به نظر من همه مقصر بودند اما بازیکنان بیشتر از کادر فنی. همه زحمت خودشان را کشیدند و نهایت تلاش خود را انجام دادند اما موقعیت های ما با بی دقتی از دست رفت. کادر فنی هم زحمتش را کشید. آنها شبانه روز و بدون چشمداشت مالی بالای سر تیم حضور داشتند و عادلانه نیست که همه تقصیرها را گردن بگیرند و انتقادها به سمت آنها سرازیر شود. ما بازیکنان هستیم که در زمین نتیجه را رقم می زنیم. شاید اگر آن توپ من گل می شد الان اوضاع فرق می کرد و دیگر کسی انتقاد نمی کرد.»

کریمی در پاسخ به این سوال که اگر لژیونرها بودند آیا صعود می کردیم؟ می گوید:« سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی بازیکنان خوبی هستند. سردار و علیرضا بهترین لژیونرهای فوتبال ایران هستند. این دو حتی ستاره های تیم ملی بزرگسالان نیز محسوب می شوند. وجود آنها یک نعمت بود و می توانست برای تیم المپیک مثمر ثمر باشد اما باشگاه هایشان اجازه ندادند که در مسابقات حاضر شوند. البته فوتبال است دیگر و هیچ تضمینی نیست که اگر آنها بودند صد در صد قهرمان می شدیم یا به المپیک می رفتیم اما باز هم تاکید می کنم که بودن آنها خیلی به ما کمک می کرد. آنها واقعا با کیفیت هستند و قادر بودند کمک حال ما باشند.»

سپاهان در هفته هجدهم لیگ باید به مصاف پرسپولیس برود. کریمی درباره این بازی هم صحبت می کند:« پرسپولیس از تیمهای بالای جدول است که فوتبال را روان بازی می کند. بعد از نتایج دور از انتظاری که ابتدای فصل کسب کرد و شروع خوبی نداشت حالا جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود. پرسپولیس در همه پست ها بازیکنان فوق العاده ای دارد و مربی باکیفیتی هم روی نیمکت این تیم می نشیند. آنها می خواهند 3 امتیاز بازی خانگی را بدست بیاورند اما ما هم قصد داریم که به لیگ برگردیم و برنده این بازی باشیم. تمام تلاش مان را می کنیم که با کسب 3 امتیاز به اصفهان برگردیم و به بالای جدول برسیم.»


ویدیو مرتبط :
خدایی بدون غرض به حرکات کریمی و مارادونا دقت کنید!!!