بازگشت قابلیت Peek به‌ نسخه اندروید اینستاگرام


Peek قابلیتی است که به‌کاربران اجازه می‌دهد تنها با نگه‌داشتن دست خود روی تصاویر پیش‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌را مشاهده کنند و دیگر لازم نیست برای مشاهده کامل، پست را بارگیری کنند.

مدتی پیش خبری را منتشر کردیم که می‌گفت، نسخه اندرویدی اینستاگرام ویژگی جدیدی به‌نام Peek دارد، که اجازه می‌دهد کاربران بدون مراجعه به صفحه، تصویر آن را به‌طور بزرگ‌تر مشاهده کنند؛ این قابلیت مشابه فعالیت 3D Touch در آی‌فون‌ 6S و 6S Plus است. قابلیت Peek در نسخه آزمایشی وجود داشت اما پس از ارایه نسخه اصلی به‌دلایلی نامعلوم حذف‌شد، به‌تازگی و با انتشار یک به‌روزرسانی جدید با شماره ورژن 7.14.0  شاهد بازگشت این قابلیت هستیم.

instagram1

Peek قابلیتی است که به‌کاربران اجازه می‌دهد تنها با نگه‌داشتن دست خود روی تصاویر پیش‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌را مشاهده کنند و دیگر لازم نیست برای مشاهده کامل، پست را بارگیری کنند؛ هم‌چنین هنگام مشاهده پیش‌نمایش قابلیت‌هایی هم‌چون لایک‌کردن، کامنت‌گذاشتن و … نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. Peek ابتدا در نسخه iOS اینستاگرام و با توجه به‌کارکرد صفحه‌نمایش حساس‌به‌فشار آن به‌وجود آمد، اما اینستاگرام برای این‌که کاربران اندرویدی نیز بتوانند تجربه 3D Touch را داشته‌ باشند، قابلیتی مشابه را در نسخه اندرویدی قرار داد.

البته باید توجه‌ داشت این ویژگی بازهم در دسترس تمام کاربران نیست و تنها برای برخی از آن‌ها فعال است، البته می‌توان امیدوار بود در آینده قابلیت Peek برای تمام کاربران در دسترس قرارگیرد.

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: اضافه شدن حالت آفلاین به نسخه‌ اندروید اینستاگرام‬‎