علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اربعین کمال عاشورا/ پیاده‌روی اربعین یک انقلاب معنوی در جامعه است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر چهارشنبه در جمع هیئت های عزاداری مردم اندیمشک در مقبره الشهدای این شهر به فلسفه اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نشانه کمال است.

وی به فلسفه عدد ۴۰، داستان حضرت موسی و رسیدن انسان به کمال در ۴۰ سالگی اشاره کرد و گفت: کسی که می خواهد ولی خدا را زیارت کند باید ۴۰ روز عبادت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اربعین تجلی و کمال عاشورا است ادامه داد: عاشورا وقتی کامل شد که پیام این قیام و نهضت خونین به اقصی نقاط فرستاده شد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه و شام پیام قیام خونین عاشورا را رساندند افزود: اربعین راه نجات بشریت از غفلت و جهالت است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار دچار غفلت و از خدا بی خبری شده است عنوان کرد: گروههای تکفیری و وهابیت نیز دچار جهالت بوده و تمام بدبختی بشر از غفلت و جهالت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اربعین سبب تثبیت ایمان و بالا بردن معرفت و بصیرت است، گفت: فلسفه اربعین زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یاد شهدا و بیعت مجدد با سیدالشهدا است.

وی استمرار و تداوم راه حسینی را از دیگر فلسفه های اربعین دانست و افزود: اربعین در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان و منحرفان است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام فداکاری و گذشت کرد، یادآور شد: اربعین به عنوان روز تجدید پیمان با اهداف امام حسین(ع) محسوب می شود.

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین افزود: پیاده روی اربعین یک انقلاب معنوی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه مردم خرم آباد با بیان اینکه در اربعین حسینی قدرت اسلام به رخ دشمنان کشیده می شود اضافه کرد: ازدحام جمعیت و اجتماع عظیم عزاداران حسینی از نجف تا کربلا نشان دهنده حب و عشق و ارادت مردم به راه شهدا است لذا شهدا راهی برای ما باز کرده اند که سرانجامش پیروزی قطعی و نصرت الهی را در بر دارد.

وی به پذیرایی مردم عراق از زائران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: موکب هایی که در مسیر حرکت زائران راه اندازی شده نشانه ایمان و رفاقت و عشق مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با بیان ضرورت معرفت افزایی و بصیرت، به راه نفوذ دشمن اشاره کرد و بیان داشت: یکی از راههای نفوذ دشمن ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان مردم و نفوذ دادن عناصر غربگرا به مجلس است.


ویدیو مرتبط :
اربعین - ثواب پیاده روی روز اربعین از زبان مرحوم کافی