چند اشتباه زنانه در آشپزخانه!!


برخی خانم‌ها در طول زندگی اشتباهاتی را در آشپزخانه انجام می‌دهند که خود از آن‌ها بی‌خبر هستند. در این مقاله سعی کرده ایم بزرگترین اشتباهات این چنینی را گردآوری کنیم.

در آشپزخانه تان مراقب این اشتباهات باشید

اینکه ما بسیاری از کارها را به طور روزمره انجام می‌دهیم دلیل نمی‌شود که تصور کنیم آن‌ کارها صحیح هستند. اشتباهاتی که خانم‌ها در آشپزخانه نیز انجام می‌دهند از این دست هستند و بیشتر خانم‌ها به این دلیل که به این کارها عادت دارند، آن‌ها را صحیح تلقی می‌کنند. از جمله پرتکرارترین اشتباه‌های خانم‌ها در آشپزخانه از این قرار است :

_ سبزی‌های خوردنی را با رطوبت در کیسه نگه می‌دارید و با این کار خود سبب پژمرده شدن آن‌ها می‌شوید. در صورتی که می‌توانید بعد از شست‌وشو آن‌ها را خشک کنید و سپس از آن‌ها نگهداری کنید.

_ ورقه‌های آلومینیومی را پاره می‌کنید در صورتی که روی رول‌های آلومینیومی علامت‌گذاری شده است که از کدام قسمت باید بریده شوند. بیشتر افراد به اشتباه فکر می‌کنند چون پاره کردن این فویل‌ها با دست آسان است پس نیازی به قیچی نیست.

_ پوست سیب‌ زمینی خام را با چاقو می‌کنید و از این طریق مواد موجود در ناحیه اطراف پوست آن را نیز از بین می‌برید. در صورتی که با قرار دادن سیب‌زمینی به مدت کمی در آب و یا جوشاندن آن می‌توانید پوست آن را بدون صدمه به گوشت آن بتراشید.

_ مایکروویو را تمیز می‌ کنید و داخل آن را سیم می‌کشید. بهتر است به جای این کار، اسفنجی خیس را به مدت یک دقیقه آغشته به کمی مواد تمیزکننده داخل آن قرار دهید و آن را روشن کنید. این افزایش دما و تبخیر آب اسفنج سبب از بین رفتن جرم موجود در مایکروویو می‌شود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : جام جم سرا


ویدیو مرتبط :
تبدیل آشپزخانه قدیمی به یک آشپزخانه مدرن با IKEA