سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قاتل ماهواره‌های آمریکا را بیشتر بشناسید


میزان/ بنابر گزارش های منابع خبری روسیه سامانه موشکی جدیدی را که توان هدف قرار دادن ماهواره های آمریکا دارد رونمایی کرد.

پایگاه شبکه العالم گزارش داد: برخی سایت های آمریکایی به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌اند که روسیه چندی پیش قبل سامانه موشکی جدید خود را که توان هدف قرار دادن ماهواره‌ ها را دارد، آزمایش کرده و این خطری واقعی برای آمریکاست.

به نوشته این منابع آمریکایی، مسکو در روز 18 نوامبر این سامانه را که قادر به سرنگونی‌ ماهواره‌های "حیاتی" آمریکا خواهد بود، آزمایش کرده و بدین ترتیب تقابل این دو کشور به فضا کشیده خواهد شد.

پایگاه شبکه روسیا الیوم نوشت: منابع وزارت دفاع آمریکا که نامشان فاش نشده، اعلام کرده‌اند که روسیه یا چین می توانند ماهواره‌ های مهم عملیات نظامی و تاسیسات کشوری آمریکا که دارای اهمیت حیاتی برای واشنگتن هستند را از کار بیندازند.

گفته می‌شود قرار است سامانه ضد موشکی و ضد ماهواره ای А-235 (نودال) جانشین سامانه فعلی А-135 موسوم به آمور شود که برای دفاع ضد موشکی از شهر مسکو در نظر گرفته شده است.

ژنرال جان هایتن، رئیس فرماندهی فضایی امریکا در ماه نوامبر اعلام کرد روسیه و چین تسلیحاتی را مستفر می کنند که می توانند ماهواره های آمریکایی دارای اهمیت حیاتی را تهدید کنند.

20 روز قبل از آزمایش روسیه هم دولت چین سامانه موشکی ضد ماهواره موسوم به Dong Neng-3 را آزمایش کرده بود.

ژنرال هایتن اعلام کرده که آمریکا دوست دارد تقابل‌ ها به فضا کشیده شود، اما واشنگتن برای دفاع از خود باید آماده باشد.

به نوشته روزنامه "روسیسکا گازتا"، ژنرال آندره چیبورین از فرماندهان نیروی هوافضای روسیه چند روز پیش، تاکید کرد که سامانه ضد موشکی پدافند مسکو، به طور مستقیم با سامانه های هشدار حملات موشکی و مراقبت فضایی در تماس است و هماهنگ با آن عمل می کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مخاطب همیشگی صدای آمریکا را بشناسید!