سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله اراکی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ممنوع/ دفاع از فلسطین واجب شرعی است


آیت‌الله اراکی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ممنوع/ دفاع از فلسطین واجب شرعی است

ایرنا/ آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد که جهاد و دفاع از فلسطین تا آزادی کامل سرزمین مقدس فلسطین یک واجب شرعی برای مسلمانان است و همه علمای اسلام بر آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله اراکی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت برای دفاع از انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین با عنوان « همه به سوی فلسطین ... همه برای فلسطین» افزود: هرگونه کمک به انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین اعم از مالی ، انسانی و تسیحاتی که در توان کشورهای و امت اسلامی باشد جزو واجبات شرعی است و نباید از آن دریغ شود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ احدی و هیچ مسئولی نمی تواند از حقوق مردم فلسطین و حتی یک وجب از خاک فلسطین کوتاه بیاید، هیچ قرارداد سازشکارانه ای که باعث شود حتی یک وجب از خاک فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی باقی بماند، پذیرفتنی نیست.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رژِیمی جعلی و غیر قانونی است که بر قتل ، کشتار و تجاوز علیه فلسطینی ها بنا شده است و چنین رژیمی نمی تواند دارای مشروعیت باشد و هرکس آن را به رسمیت بشناسد در واقع به قتل و کشتار مشروعیت بخشیده است.
آیت الله اراکی تاکید کرد:این انتفاضه مبارک باید ادامه یابد تا زمانی که وعده الهی «وکان حقا علینا نصر المومنین» تحقق پیدا کند و ما بر همین اساس به جوانان فلسطینی می گوییم، صبر داشته باشید، چرا که پیروزی از آن شماست.
وی خطاب به ملت فلسطین و جوانان مقاوم انتفاضه اظهارداشت: ما علمای اسلام در اینجا جمع شده ایم تا با دلهای مان، روح مان و جان مان اعلام کنیم که با شما هستیم و آماده ایم با هر وسیله ای از شما دفاع کنیم.
نایب رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به آیه شریفه (واذکروا نعمة الله علیکم ومیثاقه الذی واثقکم به إذ قلتم سمعنا وأطعنا)، گفت: ما امروز اینجا جمع شده ایم تا با پیامبراعظم (ص) تجدید بیعت و اعلام کنیم که برعهد و میثاق خود پایبندیم، ما از فلسطین مقاوم، جوانانی که چاقو در دست گرفته اند و از مسجد الاقصی دفاع می کنند و یاران رسول خدا هستند، در کنار آنها می ایستیم و حاضریم جان و مال خود را در این مسیر فدا کنیم.
آیت الله اراکی تاکید کرد: نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و ببینیم که دشمنان بشریت و دشمنان ادیان الهی، جان و مال مسلمانان و سرزمین آنها را مباح می شمارند.
به گزارش ایرنا، نشست یک روزه اتحادیه جهانی علمای مقاومت عصر دیروز (جمعه) در هتل الساحه بیروت پایتخت لبنان برگزار و با صدور بیانیه ای که در آن بر حمایت از ملت فلسطین و انتفاضه و مقاومت آن تاکید شده است، پایان یافت.
در این نشست که به ریاست شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان و رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محمد علی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و تعدادی زیاد از علمای اهل سنت و شیعه از سراسر جهان برگزار شد، علاوه بر تعدادی از علما، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.
در این نشست شیخ نافذ عزام عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم از طریق ویدئو کنفرانس از غزه سخنرانی کرد.


ویدیو مرتبط :
تاکید اتحادیه علمای مقاومت برحمایت ازانتفاضه فلسطین