سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مدير حوزه هاي علميه: نقش آفريني بانوان در جامعه هيچ منافاتي با دين ندارد


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 11:15

مدير حوزه هاي علميه: نقش آفريني بانوان در جامعه هيچ منافاتي با دين ندارد

موج/ مدير حوزه هاي علميه گفت: نقش آفريني بانوان در عرصه سياست و اجتماع هيچ منافاتي با ارزش هاي ديني و اعتقادي ندارد و اين الگوي موفقي بود که ايران اسلامي در پرتوي انقلاب به جامعه تقديم کرد.
آيت الله حسيني بوشهري در نخستين همايش بانوان عضو شوراهاي اسلامي سراسر کشور که در سالن همايش هاي شهرداري قم برگزار شد، با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) مبني بر اينکه عمر آدمي از آغاز تا پايان به سه دوران گذشته، حال و فردا خلاصه مي شود، اظهار داشت: روزهاي گذشته سپري شده و قابل بازگشت نيست؛ از زمان حال نيز بايد به خوبي استفاده کرد؛ چرا که امروز مي گذرد و به گذشته تبديل مي شود؛ و دوران آينده که بايد به آن اميد داشت.
وي افزود: براساس اين کلام رئيس مذهب جعفري تا شرايط و فرصت و شادابي در ما وجود دارد بايد برنامه ريزي و تلاش در راستاي دستيابي به اهداف داشته باشيم.
مدير حوزه هاي علميه با اشاره به حديثي از اميرالمومنين(ع) مبني بر اينکه کسي که کار امروز را به درستي بررسي کرده و آماده اجراي کارهاي انجام نداده باشد سعادتمند مي شود، افزود: رسول اکرم(ع) نيز مي فرمايند از ابواب خيري که پيش روي شما گشاده مي شود، به خوبي استفاده کنيد.
وي در ادامه با اشاره به مسووليت پذيري بانوان در نظام اسلامي، اظهار داشت: شايد براي برخي مردان سخت باشد اما خواهران درس خوانده در کارهاي مختلف، پاي کار هستند و تاکنون مسووليت را به خوبي انجام داده اند.
مدير حوزه هاي علميه با اشاره به جايگاه بانوان در دکترين نظام جمهوري اسلامي، اظهار داشت: برخلاف قضاوت برخي که بين زن و مرد تفاوت قائل مي شوند، قرآن کريم تاکيد مي کند در دستيابي به کمال عاليه انساني فقط عمل آدمي مهم مي باشد.
وي با اشاره به اينکه بحث جنسيت در رشد و کمال مطرح نيست، گفت: دستيابي به کمال در سايه تلاش محقق مي شود.
عضو هيأت رئيسه خبرگان رهبري با تاکيد بر اينکه مباني اسلام سرآمد اديان الهي در رابطه با زنان است، تصريح کرد: فلسفه خلقت زن، خدمت به مرد نيست؛ فلسفه خلقت، آرامش زن و مرد درکنار يکديگر است.
وي با بيان اينکه نبايد نگاه مفيدتر بودن مرد يا زن در نظام اسلامي مطرح باشد، ابراز داشت: تقوا معيار اصلي برتري انسان مي باشد؛ زن و مرد در چرخه زندگي بشر مکمل عالم وجود هستند.
مدير حوزه هاي علميه افزود: اسلام در نگاهي هوشمندانه معتقد است انسانيت شخص پيش از نوع جنسيت مطرح مي باشد.
وي با بيان اينکه زن مي تواند در عرصه فردي، خانواده، اجتماع، سياست و سياست گذاري نقش ايفا کند، ابراز داشت: امروز بانوان به برکت نظام جمهوري اسلامي به پيشرفت هاي شگرفي دست يافتند و بخش قابل توجهي از جامعه فعال کشور هستند.
آيت الله حسيني بوشهري تصريح کرد: بانوان جامعه اسلامي ضمن عمل به وظايف فردي با حفظ حريم دين به مسئله اجتماع ورود کنند.
وي با اشاره به دلايلي که طرح هاي زمان طاغوت را به شکست انجاميد، ابراز داشت: پهلوي، الگوي ناقص غربي را ارائه و بحث ملي گرايي را نيز براساس تمدن باستان مطرح داد نه تمدن اسلامي.
مدير حوزه هاي علميه افزود: طاغوت، الگويي از يک زن ملي مذهبي ارائه نداد که جنبه هاي مثبت دنياي روز را نيز داشته باشد و به همين دليل اکثريت بانوان الگوهاي طاغوت را پس مي زدند.
وي با اشاره به مقاومت بانوان مسلمان در ماجراي کشف حجاب، يادآور شد: طاغوت براي اجراي طرح حجاب، زنان را تعقيب و چادر آنها را نيز پاره مي کرد اما بانوان مسلمان مقاومت داشتند چرا که الگوي طاغوت با مباني دين و مذهب سازگار نبود.
معاون جامعه و روحانيت جامعه مدرسين با اشاره به اينکه امروز بانوان جامعه در عالي ترين سطح تصميم گيري در مجلس، دولت و شوراهاي اسلامي شهر و روستا حضور دارند، گفت: نقش آفريني بانوان در عرصه سياست و اجتماع هيچ منافاتي با ارزش هاي ديني و اعتقادي ندارد و اين الگوي موفقي بود که ايران اسلامي در پرتوي انقلاب اسلامي به جامعه تقديم کرد.
عضو هيأت رئيسه خبرگان رهبري با اشاره به رشد و ارتقاي زنان در دوران انقلاب اسلامي، گفت: بانوان ايراني در عرصه هاي مختلف علمي، تکنولوژي، اجتماعي و سياسي با حفظ اعتقادات و باورهاي ديني به نقش آفريني مي پردازند.
آيت الله حسيني بوشهري در ادامه حرکت به سوي کاهش تصدي گري دولت را يکي از اهداف تشکيل شوراهاي شهر دانست و ابراز داشت: شوراها در توسعه شهر و کشور در برنامه ريزي پنج ساله، توسعه فرهنگي سياسي و قدرت بخشيدن به شهرداري ها نقش مهمي دارند.
وي با بيان اينکه شوراها براي مچ گيري شهرداري ها تشکيل نشده اند، ابراز داشت: شوراها بايد در جهت تقويت عقبه فکري و مقتدر کردن شهرداري ها تمرکز داشته باشند.
مدير حوزه هاي علميه افزود: همچنين يکي ديگر از اهداف تشکيل شوراهاي شهر، نهادينه کردن مردم سالاري ديني بود.
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري همچنين با اشاره به مشکلات شوراهاي شهر، ابراز داشت: متاسفانه هنوز در کشور فرهنگ شورايي نهادينه نشده است و گويا برخي نمي خواهند بپذيرند که نهادي در اين کشور به نام شورا وجود دارد.
آيت الله حسيني بوشهري، عدم وجود ضمانت هاي لازم جهت اجراي مصوبات شورا را يکي ديگر از مشکلات شوراهاي شهر دانست و ابراز داشت: مسوولان محترم گاهي همکاري هاي لازم را در بزنگاه ها ندارند و دست شوراها را نمي گيرند.
وي بر لزوم عمل به مفاد قانون از سوي اعضاي شوراي شهر تاکيد کرد و اظهار داشت: اعضاي شوراهاي شهر ارتباط دائمي با مردم داشته باشند چرا که شورا نمي تواند در اتاق بسته تصميم گيري کند.
مدير حوزه هاي علميه همچنين بر لزوم توجه به مختصات اسلامي شهرهاي کشور تاکيد کرد و گفت: نمي توان در تصميم گيري ها، نگاه اسلامي را حذف کرد.
آيت الله حسيني بوشهري در ادامه بر لزوم توجه به فرهنگ سازي در جامعه تاکيد کرد و کفت: بخشي از مصوبات شوراها بايد در جهت ابعاد تقويت فرهنگ در جامعه از جمله حجاب باشد.
وي افزود: تسهيل و تسريع کار مردم، استفاده از روش هاي علمي، مشاهده تجربه ديگران در عمران و آباداني، اجراي الگوهاي منطبق با باورهاي اعتقادي، درآمدزايي پايدار، سرمايه گذاري بومي و توجه به محوريت مساجد و حوزه هاي علميه در پروژه ها از ديگر موضوعاتي است که شوراهاي اسلامي شهر بايد به آنها توجه داشته باشند.
مدير حوزه هاي علميه با بيان اينکه در شوراهاي شهر نگاه ها خدايي باشد نه جناحي، ابراز داشت: اگر سياست زدگي و جناح گرايي در شوراها وجود داشته باشد، هرروز شاهد درگيري جناح هاي سياسي خواهيم بود.
آيت الله حسيني بوشهري، آفت شوراهاي شهر را حزب بازي دانست و اظهار داشت: شوراها را نبايد تبديل به حزب و جناح گرايي تبديل کرد.
وي همچنين اختلاف در شوراها را همانند سم کشنده اي دانست و ابراز داشت: بانوان اعضاي شوراهاي اسلامي شهر پيام آوران صلح از حرم کريمه اهلبيت باشند و اختلافات را در شوراها رفع کنند.
مدير حوزه هاي علميه با تاکيد بر اينکه نبايد به هر قيمت کسب درآمد کرد، ابراز داشت: زيبنده يک شوراي اسلامي نيست که به هر قيمتي درآمدزايي صورت گيرد.
مدير حوزه هاي علميه در پايان با بيان اينکه سوغات قم سوهان نيست، ابراز داشت: سوغات قم بهره گيري از احاديث و روايات و ديدار با مراجع عظام تقليد است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سخنان رهبری در مورد فکر نو حوزه علمیه در پاسخگویی نیاز جامعه