فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مددجویان زندان درود، یاد شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارند


به گزارش خبرگزاری تسنیم مددجویان  زندان دورود در استان لرستان به همراه دیگر کارکنان این ندامتگاه ،  قصد دارند تا  به عنوان تشکر از زحمات خالصانه و فرهنگی شهید سعید  سیاح طاهری در این  زندان،  در روز سه شنبه ششم بهمن ،  مراسم یادبودی درخور توان خود برگزار نمایند.

چند تن ازمددجویان این ندامتگاه هم به نمایندگی از دیگر هم بندیان خود که در طی مدت مسابقات کتابخوانی مردمی در این زندان ،  با حماسه های دفاع مقدس اشنا شده بودند در تماس با خانواده و دوستان همفکر و همراه این شهید ، ضمن  ابراز ناراحتی و تاثر شدید ، همدردی و همبستگی خود را با آرمان های عملی این شهید اعلام داشتند.

شهید سعید سیاح طاهری با ابتکار برگزاری مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس به شیوه ای نوین و کاملا مردمی و خودجوش در این ندامتگاه و تغییر جو کلی آن و در ادامه  با  انتقال چند هفته ای همین  مددجویان تاثیر گرفته از این کتابها به دیگر ندامتگاهها ، فصل نوینی از کار فرهنگی در تغییر نگاه زندانیان و امید به بازگشت به زندگی سالم را در اذهان تشنه آنان بنا گذاشت . ایشان همچنین تنها  پایه گذار حضور مددجویان زندانی  درسفرهای راهیان نور به مناطق جنگی به همراه نویسندگان کتابهای جنگ  بود تا آنان خوانده های خود از کتابها را از نزدیک مشاهده کنند.

این شهید بزرگوار توانست با هماهنگی دکتر ذوالقدر معاونت قوه قضاییه و بسط این روش به ندامتگاههای عمومی دیگر شهرها از جمله  آبادان ، اهواز ، بوشهر ، اوین ،ندامتگاه  زنان شهر ری و کلیه ندامتگاههای استان لرستان، تعدادی از مددجویان شرکت کننده در مسابقات و متنبه را با اهداء مرخصی و عفو مشروط به زندگی سالم بازگرداند.

در همین راستا و با پیگیری ایشان و همکارانشان و هنرمندانی همچون پرویز پرستویی و مساعدت ریاست قوه قضاییه ،  چند نفر از این مددجویان محکوم به اعدام ، در آستانه اجرای حکم از اعدام  رهایی یافته و با اشتیاق به کمک این طرح در دیگر زندانهای کشورشتافتند.

مراد نصیریان ریاست این ندامتگاه ضمن ذکر خاطرات فراوان از حضور داوطلبانه و چند ساله این مرد بزرگ برای انتقال فرهنگ انسانی دفاع مقدس به تمامی مددجویان و حتی نیروهای کادر و سرباز ، اعلام داشتند که فردا این مراسم  به درخواست مددجویان و همکاری صمیمانه پرسنل  در ساعت ده صبح در این ندامتگاه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است شهید سعید سیاح طاهری این مرد گمنام و خستگی ناپذیر هردو جبهه فرهنگ و رزم ،با وجود جانبازی 75 درصد ، بصورت داوطلبانه و بی هیچ سمت رسمی به سوریه رفته و در اواخر دی ماه ، به دست گروهک جنایتکار داعش به شهادت رسید.

حضور مددجویان ندامتگاه درود در کنار مجسمه شهید دریاقلی سورانی در آبادان

حضور مددجویان ندامتگاه درود در موزه دفاع مقدس در خرمشهر

اهدای جوایز به مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس در زندان درود با حضور سیده زهرا حسینی و پرویز پرستویی

حضور مددجویان ندامتگاه درود در مناطق جنگی دفاع مقدس

عکاس نادر البوعلی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
به یاد شهید مدافع حرم (شهید سید روح الله عمادی)