سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرود زیبای راکت «نیو شپرد» بلو اوریجین روی زمین از زاویه ای دیگر [تماشا کنید]


شرکت خصوصی بلو اوریجین اخیرا ویدئوی تازه ای را منتشر کرده که نمایی کاملا متفاوت را از مسیر بازگشت راکت نیو شپرد آن به زمین در اختیارمان قرار می دهد. این ویدئو با استفاده از دوربینی تهیه شده که در جریان پرواز آزمایشی دوم آوریل راکت یاد شده روی راس آن نصب گردید و همزمان با ورود راکت به جو زمین مناظر مختلفی را به تصویر می کشد.

این تصاویر نخستین بار در جریان سمپوزیم سالانه فضایی در ماه آوریل به نمایش درآمد اما حالا شرکت بلو اوریجین آن را روی یوتوب بارگذاری کرده است. لازم به توضیح است، نیوشپرد که در تصاویر می بینید یک راکت چند بار مصرف است که برای پرتاب کپسول حاوی سرنشین به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین طراحی شده است.

بعد از رسیدن به ارتفاع یاد شده، کپسول از راکت جدا می شود و مسافران درون آن برای مدت چند دقیقه می توانند بی وزنی را تجربه نمایند و سپس، هم راکت و هم کپسول به زمین باز می گردند. در این مرحله، چترهای فرود تعبیه شده روی بدنه کپسول فرایند نشستن آن روی زمین را ساده تر می کنند اما باقی راکت فرایندی را انجام می دهد که از آن تحت عنوان فرود رانشی یاد شده: به این ترتیب که موتورهای آن مجددا روشن می شوند و پایه های فرودش باز می گردند و در نتیجه راکت می توان فرودی نرم داشته باشد.

تا به امروز، بلو اوریجین موفق شده سه مرتبه یک فروند راکت نیو شپرد را با موفقیت به فضا پرتاب کرده و روی زمین فرود بیاورد. این شرکت اعلام داشته قصد دارد تا سال 2017 میلادی پروازهای آزمایشی اش را برای ارسال انسان به فضا آغاز نماید و سفرهای توریستی اش نیز از سال 2018 آغاز خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
فرود موفق راکت Blue Origins روی زمین