فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شبکه کودک متحول می شود


در دوره جدید شبکه پویا کل برنامه‌هایی که از آنتن پخش می‌شوند، همان‌طور که پیش از این هم اعلام شد، مناسب رده سنی شش سال هستند که به نوعی متناسب با خردسالان است

ایسنا: محمد سرشار درباره ارزیابی‌اش از وضعیت شبکه کودک که از مهر ماه امسال به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد، توضیح داد: به لطف خدا از ابتدای مهرماه امسال پخش آزمایشی شبکه کودک و همچنین پخش دوره جدید شبکه پویا آغاز شده است. در دوره جدید شبکه پویا کل برنامه‌هایی که از آنتن پخش می‌شوند، همان‌طور که پیش از این هم اعلام شد، مناسب رده سنی شش سال هستند که به نوعی متناسب با خردسالان است و این گروه سنی می‌توانند مطمئن باشند محتوایی که پخش می‌شود، متناسب با گروه سنی خودشان است. همچنین برای کودکان بالای شش سال هم شبکه کودک در پخش آزمایشی خود برنامه‌هایی داشته که به امید خدا از اواخر فصل پاییز از نام‌نمای شبکه کودک نیز رونمایی خواهیم کرد. از طرفی از ابتدای مهرماه برنامه‌های این شبکه به ازای گروه سنی خردسال و کودک از هم تفکیک شدند. در کل با راه‌اندازی شبکه کودک یکسری پیشنهادات و اعتراضاتی مطرح شد که ما سعی می‌کنیم به تمام این پیشنهادات و اعتراضات توجه کنیم.

وی بیان کرد: نظم در جدول پخش، از دیگر کارهای شبکه کودک است که حتما به آن توجه می‌شود و از این پس مخاطبان شبکه کودک و پویا می‌توانند مطمئن باشند که در هر ربعِِ ساعت، یا برنامه جدیدشان پخش می‌شود و یا برنامه قبلی‌شان ادامه پیدا می‌کند، این اتفاق باعث می‌شود بچه‌ها برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشند. همچنین سومین تغییر شبکه کودک، تطبیق قالب‌های برنامه‌ای متناسب با اقتضائات سال تحصیلی بود؛ به دلیل اینکه یکی از اعتراضاتی که خانواده‌ها به شبکه پویای سابق داشتند، پخش هرروزه‌ی فیلم‌های سینمایی از این شبکه بود که باعث می‌شد بچه‌ها از تکالیف‌شان عقب بمانند که در دوره جدید ما فیلم‌های سینمایی را فقط به روزهای تعطیل اختصاص داده‌ایم و این روند از این پس هم ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر شبکه کودک همچنین اعلام کرد: یکی دیگر از تغییرات شبکه کودک، کمک به دانش‌آموزانی بود که به خاطر سنگینی تکالیف نمی‌توانستند سریال‌ها و برنامه‌های این شبکه را دنبال کنند اما این دانش‌آموزان از این پس می‌توانند روزهای پنج‌شنبه و جمعه تکرار این سریال‌ها و برنامه‌هایی که در طول هفته پخش شده‌اند، را تماشا کنند. همچنین حذف نشانه‌های تصویری مزاحم از دیگر تغییرات شبکه کودک است؛ یعنی در واقع زیرنویس‌های نامربوط در شبکه کودک به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند و تنها زیرنویس‌های این شبکه، اطلاع‌رسانی ساعات پخش برنامه‌های کودک خواهد بود. تمام این تغییرات از جمله تغییرات اساسی شبکه کودک است که همه آنها اعمال شده و به مرور زمان کامل‌تر هم می‌شود.

سرشار در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ی بازخوردهایی که شبکه کودک تا به حال داشته است، توضیح داد: یکی از اعتراضاتی که به شبکه کودک از سوی خانواده‌ها می‌شود، این است که برخی خانواده‌ها هنوز متوجه تفکیک گروه سنی پویا از کودک نشده‌اند که ما سعی کردیم با زیرنویس این مساله را جبران کنیم. فکر می‌کنم از آبان ماه این قبیل اعتراضات به شبکه کودک به حداقل برسد. اعتراض دیگری که به شبکه کودک شده، حذف لالایی‌های مناسب خردسالان از انتهای پخش روزانه شبکه است که دلیل این کار این بود که طبیعتا آخر شب‌ها درصد کمی از گروه سنی خردسالان، مخاطبان ما بودند. در پی این اعتراضات، در سایت شبکه «پویا» همین لالایی را قرار داده‌ایم که قابل دانلود است.

او اضافه کرد: همچنین اعتراض سوم به شبکه کودک درباره پخش آگهی‌های بازرگانی از این شبکه است که این اتفاق واقعا در اختیار مدیر شبکه نیست اما ما با رایزنی با مسوولان مربوط، سعی می‌کنیم این مساله را هم کاهش بدهیم و آگهی‌های بازرگانی‌مان متناسب با کودکان باشد. از سویی دیگر برخی مخاطبان شبکه کودک نسبت به تکرارهای زیاد برنامه‌های این شبکه در دوره پخش آزمایشی اعتراضاتی داشتند که ما در ابتدا هم متوجه این مساله بودیم. این مشکل هم قرار است تا نیمه اول آبان ماه برطرف شود.

مدیر شبکه کودک در پایان گفت‌و‌گوی خود درباره زمان افتتاح رسمی این شبکه اعلام کرد: فعلا زمان مشخصی برای افتتاح رسمی شبکه کودک نداریم اما تا پایان سال جاری این اتفاق خواهد افتاد.


ویدیو مرتبط :
سوتی در شبکه کودک