فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از جایگاه ویژه قاریان مهاجر الی‌الله تا عکس یادگاری چهره‌های قرآنی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی روز گذشته 23 بهمن ماه با حضور لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام موسوی مدیر شبکه قرآن سیما و جمعی از مسئولان، اساتید و فعالان قرآنی کشورمان به همت سازمان دارالقرآن در سالن سازمان حج و زیارت برگزار شد.

 

 

دکور این مراسم در فضای نورانی جذابیت خاصی به مراسم داده بود؛ همچنین قرار دادن عکسی از قاریان مهاجر الی‌الله و اساتید درگذشته در سال جاری در ردیف اول سالن همایش نکته جالبی بود که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، محمدجواد پناهی قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخت.

 

 

 تلاوت وی آنقدر پرشور و زیبا اجرا شد که بسیاری از حاضران در سالن تحت تأثیر قرار گرفتند و با الله الله گفتن وی را تشویق می‌کردند.

 

 

پس از‌ آن مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه امروز از فعالان قرآنی تجلیل می‌کنیم، گفت: خوشحالیم که برای دهمین بار میزبان اساتید قرآن کریم هستیم افرادی که منشأ خدمات زیادی در عرصه قرآن بوده و هستند و همواره برای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند.

وی افزود: جامعه ما نیازمند معرفی الگوهای قرآنی است بنابر این ما موظف هستیم این الگوهای قرآنی را حمایت و به جامعه معرفی کنیم.

 

 

در ادامه از حافظان ممتاز قرآن کریم تجلیلی به عمل آمد در ادامه نیز گروه تواشیح طوبی و نجم‌الثاقب به اجرای برنامه پرداختند. یکی از برنامه‌های این گروه تواشیح که مخصوص برگزاری دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآن بود، با همین نام اجرا شد.

 

 

 

پس از آن از خانواده‌‌های قاریان مهاجر الی‌الله و عزیزانی که در سال جاری به دیار حق شتافتند، تقدیر به عمل آمد. حضور خانواده‌های قاریان مهاجر الی‌الله به این مراسم شوری خاص داده بود.

 

 

پس از آن سعید طوسی قاری بین‌المللی کشورمان ابتهال زیبایی اجرا کرد و در ادامه از اساتید پیشکسوت قرآن کریم تقدیر شد.

در ادامه نیز حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به قرآن و فهم آن کسی نائل نمی‌شود مگر کسی که طهارت داشته باشد، گفت: هر فردی اگر بخواهد خود را بالا ببرد و به مقام قرب الهی نزدیک شود، باید کلام وحی را فهمیده و درک کند.

 

 

وی آشنایی با علوم و فنون قرآنی را یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم فهم قرآن کریم عنوان کرد و گفت: واژه‌های کلام وحی و جایگاه‌های آنها در قرآن کریم نیازمند فهم آنها است. برای این منظور باید افراد به علوم و فنون کلام وحی مسلط باشند تا بتوانند جایگاه آنها در قرآن را درک کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ما هم اکنون با جهان مادی و همچنین توسعه مسائل ارتباطی درگیری جدی داریم، گفت: مشکل ما در عصر حاضر این است که باید افراد قرآن‌باور باشند و به دستورات الهی عمل کنند اما متأسفانه هم اکنون بیشتر مردم به ظاهر قرآن توجه دارند نه باطن آن که این امر باعث کم توجهی به مضامین الهی شده است.

 

 

در پایان نیز تمامی تجلیل شده‌ها در دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی بر روی سن حاضر شده و با هم عکس یادگاری گرفتند.

برای مشاهده اسامی چهره‌های قرآنی که در این مراسم تقدیر شدند، به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NYOFAO


ویدیو مرتبط :
مداحی رمضانپور در رسای قاریان مهاجر الی الله