سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نقش جدی موتورسواران در تصادفات/پیشنهاد عرضه رایگان کلاه ایمنی استاندارد توسط تولیدکنندگان موتورسیکلت


کاظم عباسیون نایب رییس جامعه جراحان ایران در گفت‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبر گزاری فارس با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به خصوص در شهر تهران، حدود چهل درصد در بروز تصادفات و سوانح راننگی موثراند، گفت: ضربه به جمجمه و صدمات ناحیه سر و گردن، آسیب به ستون فقرات و نخاع مهمترین عوامل مرگ و میر راکبان موتورسیکلت در صدمات ناشی از حوادث رانندگی محسوب می شود.

وی افزود: اغلب این مصدومان دهه دوم تا چهارم زندگی خود هستند و متاسفانه به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی و یا استفاده از کلاه غیراستاندارد دچار آسیب یا حتی مرگ می شوند .
دبیر اجرایی چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران با اشاره به درمان‌های دشوار ، پرهزینه و یا بستری های طولانی مدت دربخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها همچنین افزایش ضریب اشغال تخت مراکز درمانی، گفت: هزینه های سربار تحمیل شده بر بدنه بهداشت و درمان کشور  کمبود تخت مراقبت‌های ویژه، مهمترین پیامدهای متعاقب حوادث و سوانح رانندگی محسوب می شود.
وی افزود: اگر در جاده ها و خیابان ها، مسیر ویژه موتورسیکلت سواران ایجاد شود یا تولید کنندگان، وارد کنندگان و فروشندگان این وسیله نقلیه ملزم به عرضه رایگان کلاه ایمنی استاندارد شوند، بی شک از درصد آمار آسیب ها و تلفات کاسته خواهد شد.
استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر استفاده ترک نشین این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی، گفت: برخی اوقات صدمات مربوط به استفاده نادرست از بند کلاه ایمنی است که گاهی به دلیل نادرست بستن و رها شدن کلاه در حین ضربه  و پرتاب، متاسفانه در برخی موارد شاهد آسیب به ناحیه  گلو و نای هستیم.
این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، افزود: آسیب به شبکه عصب بازویی یکی دیگر از مصدومیت های شایع و جبران ناپذیر موتور سیکلت سواران است که به دلیل کشیدگی  عصب ناحیه بازو و دست بروز می کند؛این آسیب در موارد موتورسواری با یک دست یا تماس با تلفن همراه حین رانندگی رخ می‌دهد از این رو به ناحیه کتف که عملکرد همه جهت داشته و از حساسیت و کارایی بالابرخوردار است، آسیب می‌رسد.
وی در پایان بر رعایت اصول ایمنی و سرعت مطمئنه به عنوان یک فرهنگ‌ترافیکی تاکید کرد.
شایان ذکر است، چهلمین کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران 20 تا 24 اردیبهشت 1395 در مرکز همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/G9TY8L

این خبر را به اشتراک بگذارید


ویدیو مرتبط :
تست عایق بودن کلاه ایمنی بر پایه استاندارد ANSI