علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انجام عمل قلب باز بدون توقف حرکت قلب در یک بیمارستان گلستان


به گزارش ایرنا دکتر سعید سالکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نوع جراحی که عمل 'آف پمپ' (OFF POMP) نام دارد یک بار در سال 1382 در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی نیز انجام شد، اما بنا به دلایلی تکرار این گونه جراحی ها در آن بیمارستان متوقف شد.
وی اضافه کرد: این تکنیک جراحی در شهریور ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا گرگان بر روی یک بیمار انجام و از آن زمان تاکنون 30 بیمار تحت این نوع جراحی قلب قرار گرفته اند که تمام این عمل ها با موفقیت به پایان رسیده است.
سالکی در خصوص مزیت این نوع عمل در مقایسه با جراحی معمولی قلب با استفاده از دستگاه و متوقف کردن حرکت قلب، گفت: استفاده از دستگاه ممکن است اختلالات خونی، آسیب به کبد و کلیه ها، کبودی انگشتان دست و پا و برخی آسیب های دیگر را برای بیمار به همراه داشته باشد که در نوع جدید این مشکلات به حداقل می رسد.
این فوق تخصص قلب یادآور شد: میزان هوشیاری بیمار عمل شده در شیوه جدید نیز بهتر از بیمارانی است که به شیوه قبلی جراحی می شوند.
وی ادامه داد: در تکنیک جدید در حالی که قلب و ریه به حرکت خود ادامه می‎ دهد بیمار مورد عمل جراحی قلب قرار می‎گیرد و طبق بررسی ها عوارض جانبی و مرگ و میر در آن کمتر است.
سالکی ادامه داد: بیماری قلبی و عروقی کرونر شایع ‎ترین نوع بیماری قلبی در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله استان گلستان است که در بین مردان شیوع بیشتری دارد و بررسی های اولیه نشان می دهد که استرس‎ های محیطی از جمله علل بروز این نوع بیماری محسوب می ‎شود.
بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا گلستان خرداد ماه سال جاری پس از 38 ماه عملیات اجرایی به بهره برداری رسید.
این مرکز فوق تخصصی درمانی در مساحت 6 هزار مترمربع با 56 تخت و بخش های مختلف بستری و اورژانس با هدف سرویس دهی به عموم مردم گلستان در گرگان راه اندازی شده است.
3014/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طپش پرهیجان قلب در یک عمل جراحی باز قلب(پزشکی)