سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر اندونزی در دمشق ، تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرد/ ریاض با پول هنگفت مقامات امریکا و برخی کشورهای منطقه را خرید


به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، «دوجوجو هارینتو» گفت: اندونزی هم چنان بر مواضع استوار خود در قبال ملت یمن ایستاده و از شرکت در جمع کشورهای متجاوز به یمن امتناع می ورزد.
سفیر اندونزی در دمشق این سخنان را در سوریه و در دیدار با «نایف القانص» سفیر یمن عنوان کرده است.
وی با استقبال از قانص، به بحث و تبادل نظر درباره روابط تاریخی و نیز روابط تجاری دوکشور از آغاز اسلام پرداختند.
هارینتو در این دیدار با بیان این که تنها راه برون رفت از بحران یمن، راه حل سیاسی است، ابراز امیدواری کرد که تعیین سرنوشت یمن به دست یمنی ها سپرده شود و بدون دخالت کشورهای خارجی انجام گیرد.
سفیر یمن در دمشق نیز به ارائه جزئیات توطئه علیه یمن و مردود دانستن قطع نامه های ظالمانه در حق مردم این کشور پرداخت.
القانص در پایان تاکید کرد: منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و دولت این کشور توافق صلح را با حمایت ریاض و واشنگتن زیرپا گذاشت و عربستان با پول های هنگفت خود، موضع کشورهای دیگر از جمله آمریکا را خرید.
کمیته عالی انقلاب یمن نیز امروز « پنجشنبه » از همه مردم این کشور خواست فردا « جمعه » با برگزاری راهپیمایی، اعتراض خود به تجاوز یک ساله عربستان به این کشور را اعلام کنند.
بیست و ششم مارس سال گذشته، عربستان با همراه کردن گروهی از کشورهای عربی منطقه و کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، یمن را هدف حملات زمینی، دریایی و هوایی قرار داد.
طی یکسال گذشته که از تجاوز عربستان به یمن می گذرد، نه تنها ریاض نتوانسته دستاورد قابل ملاحظه ای را در پیشبرد اهداف خود رقم بزند، بلکه در باتلاق یمن گرفتار شده است.
علاوه بر گرفتار شدن عربستان در یمن، این کشور با مشکلات داخلی بسیاری از جمله کسری بودجه شدید، بیکاری، اعتراض صنوف مختلف مردمی و معضلات دیگر روبه رو شده و هرچه زمان جنگ نابرابر عربستان در یمن می گذرد، قوای نظامی سعودی ها بیشتر تحلیل رفته و تلفات جانی ومالی بیشتری را متحمل می شوند.
شبک **خاورم**9363**1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایندگان تونسی تجاوز به خاک یمن را محکوم کردند