روستای مرگ در قزوین با جاذبه های گردشگری فراوان


در قزوین و بخش الموت روستایی وجود دارد که مرگ نام دارد.اما نام آن "مَرگ" نیست. بلکه این روستا "مِرگ" نام دارد. که به اشتباه مَرگ نیز تلفظ می شود. این روستای دیدنی که در مسیر قزوین - معلم کلایه قرار دارد دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد.

روستای مرگ ، روستای مرگ در قزوین ، جاذبه های گردشگری قزوین

این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار که در اکثر ایام سال پوشیده از گیاهان و مه سنگین است، واقع شده است. ارتفاعات این روستا به دره الموت و رودخانه زیبای شاهرود مشرف است و با رفتن به بالاترین نقطه روستا تمام دره الموت در یک چشم انداز زیبا نمایان می شود.

قلعه های باستانی متعدد در این منطقه از جمله جاذبه های گردشگری روستای مرگ به شمار می آیند.

شرق این روستا «رودبار الموت» و غرب آن «رودبار شهرستان» نام دارد. قلعه الموت در شرق و قلعه «لمبه سر» در رودبار غربی قرار دارد. روستای مرگ مملو از باغ های میوه و بیدهای بلند است که وزش نسیم دایمی در میان مه، تجسم یک تصویر رویایی از روستاهای نقاشی شده بر بوم نقاشان بزرگ را تداعی می کند.

روستای مرگ ، جاذبه های گردشگری قزوین ، گردنه قسطین لار

عقاب، کرکس و انواع شاهین ها، پلنگ، سیاهگوش، خرس و انواع دیگر حیوانات وحشی که زیستگاه آنها قسمت های غربی البرز است در اطراف روستای مرگ وجود دارند.

در فاصله 5 کیلومتری روستا به طرف دره الموت چشمه زلال و پرآبی وجود دارد که اطراف آن همیشه مملو از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می کنند.

روستای مرگ در قزوین با جاذبه های گردشگری فراوان


ویدیو مرتبط :
طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری روستای نسمه در کرمانشاه