علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بازار داغ عکس سلفی در نمایشگاه گردشگری/ کنسرت‌های کوتاه و رایگان


به گزارش خبرنگار مهر، نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از روز بیست‌وهفتم بهمن ماه آغاز شده و تا امروز بعد از ظهر روز سی‌ام بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه از کشورهای خارجی روسیه، ترکیه، امارات، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، عراق، کره جنوبی، تایلند، تونس، مالزی، ویتنام، قبرس، اوگاندا و سوریه حضور دارند.

در سالنی مجزا مجریان و آژانس‌های مسافرتی که با این کشورها کار می‌کنند تورهای گردشگری خروجی را به بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی و به فروش می‌رسانند. جمهوری آذربایجان که به خاطر ارزانی تورهایش و نداشتن مشکل ویزا، با استقبال زیادی ار سوی ایرانی‌ها رو به رو شده است.

اجرای آیین های سنتی در سالن صندوق احیا

در بخش مردمی نمایشگاه هم که به اداره‌های میراث فرهنگی استان‌ها تعلق دارد، با طراحی خانه ایرانی و برگرفته از الگوی عمارت بروجردی‌ها غرفه بندی شده هر یک از اداره های کل میراث فرهنگی در استان ها یک غرفه به خود اختصاص داده و سعی کرده اند تا صنایع دستی و جاذبه های گردشگری استان خود را در معرض نمایش قرار دهند.

طراحی تفاوت غرفه‌ها

در این میان استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد با برپایی آیین‌های موسیقی و جشن توانسته‌اند بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به سمت غرفه‌های خود جذب کنند. غیر از آن در غرفه استان گیلان برپایی چند ماکت از خانه‌های سنتی این استان موجب شده تا گردشگران بیشتری برای تهیه عکس یادگاری به این غرفه مراجعه کنند.

در غرفه استان چهار محال بختیاری نیز به دلیل طراحی خاص غرفه و تنوع رنگ در آن گردشگران از این غرفه استقبال می کنند.

کنسرت های رایگان در سالن اصلی

اجرای گروه‌های موسیقی سنتی و آیینی استان‌ها هر روز از ظهر تا بعد از ظهر موجب شده تا در سالن میراث فرهنگی استان‌ها تعداد مردم بیشتر باشد و شرکت‌کنندگان هر زمان که صدای اجرای گروه های موسیقی را می شنوند به این سالن مراجعه می کنند.

امروز جمعه ساعت ۱۲ ظهر گروه موسیقی کرمانشاه در ساعت ۱۳ گروه موسیقی از استان البرز برنامه اجرای برنامه داشته‌اند. در این سالن و در ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ گروه های موسیقی از البرز، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان به اجرای برنامه می پردازند.

اجرای برنامه های گروههای موسیقی

در این میان غرفه دو سالن به صنایع دستی استان های مختلف اختصاص دارد. برخی از این صنایع دستی عرضه شده نسبت به بازار صنایع دستی گران تر به فروش می رسد مانند گبه‌ها و یا محصولات نمدی.

در طول برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری هنرمندان و شخصیت‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و از سالن های مختلف آن بازدید می‌کنند. همچنین در روز افتتاحیه نمایندگان مجلس، رئیس سازمان میراث فرهنگی، مسئولان و متولیان گردشگری به همراه وزیر کشور حضور داشتند.

جواد قارایی کارگردان مستند «ایرانگرد»

رئیس سازمان میراث فرهنگی پس از آن در روز پنجشنبه بار دیگر به محل برگزاری این نمایشگاه آمد و از همه غرفه‌ها بازدید کرد. وی همچنین به سالن نمایشگاه طلا و جواهرات نیز رفت. همزمانی برپایی این نمایشگاه با نمایشگاه گردشگری در استقبال مردم از نمایشگاه بی تاثیر نبوده است. 

در این نمایشگاه تورهای مسافرتی خارجی نیز به فروش می‌رسد. روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در طول روزهای اخیر سعی کرده با انتشار مصاحبه هایی از فعالان و مسئولان گردشگری ذهنیت‌ها را به سمت عدم سفر به ترکیه در ایام نوروز درباره این فرهنگ اخباری را منتشر کند، اما اکنون در نمایشگاه گردشگری کارگزاران و دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه به فروش این تورها می پردازند.

نمایش خودروی کاروان برای سفرهای طولانی مدت

اجرای مراسم‌های سنتی توسط مرکز میراث ناملموس یکی از ویژه ترین برنامه‌های این نمایشگاه است. مرکز میراث ناملموس سعی کرده آیین‌های مختلفی را مانند خیمه‌شب‌بازی اجرا کند.

این مرکز در سالن اختصاصی صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی غرفه دارد. صندوق احیاء امسال بر خلاف سال های گذشته یک سالن را به خود اختصاص داده و پروژه های سرمایه گذاری خود را در این فضا به نمایش گذاشته است.

عکسهای سلفی

در طول برگزاری این نمایشگاه و در فضای باز آن تعدادی از گروه های عشایری اقدام به برپایی چادر کرده‌اند. وظیفه آنها معرفی فرهنگ عشایری بوده است، اما اکنون در محل برگزاری نمایشگاه تنها به فروش صنایع دستی، آش و شیرینی‌های سنتی می پردازند.

نکته دیگری که مورد توجه مردم و البته مسئولان سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت، حضور خودروهای کاروان بود. دو نمونه از این خودروها در فضای نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. قیمت این خودروها ۱۶۸ میلیون تومان اعلام شده است.

عکس های یادگاری شرکت کنندگان با غرفه داران

بازار داغ عکس سلفی با غرفه‌داران داغ است. مردم ضمن حضور در این نمایشگاه و تهیه عکس های یادگاری با افراد و غرفه‌دارانی که لباس‌های محلی پوشیده اند، عکس یادگاری می گیرند. در این بین استان فارس سعی کرده با نمایش لباس هخامنشی این گردشگران را به سمت خود جذب کند.


ویدیو مرتبط :
عکس سلفی محمدرضا گلزار با مرتضی پاشایی در کنسرت