سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن دو عضو "انصار بیت‌المقدس" در سینا


ایسنا/ منابع مصری از کشته شدن دو تن از اعضای گروه انصار بیت‌المقدس در جنوب رفح خبر دادند. وزارت کشور مصر نیز اعلام کرده که 17 تن از رهبران اخوان‌المسلمین را که "قصد اجرای عملیات علیه ارتش، پلیس و تاسیسات حیاتی کشور را داشتند،" دستگیر کرده است.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی مصر اعلام کردند که این دو شخص درحال کارگذاشتن بمب در منطقه سیدوت در جنوب شهر رفح بودند که توسط نیروهای ارتش از پای درآمدند.

منابع مذکور افزودند که در این عملیات پنج تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی بازداشت شده و دو بمب خنثی شده است. نیروهای مصری از چند هفته قبل تاکنون عملیات نظامی خود علیه گروهک‌های تروریستی در شمال شبه‌جزیره سینا را با نام «حق الشهید» آغاز کرده‌اند.

انصار بیت‌المقدس یک گروه تندرو مسلح فعال در مصر است که به طور ویژه در صحرای سینا حضور دارد این گروه چندی پیش با اعلام بیعت با رهبر داعش رسما به شاخه داعش در مصر تبدیل شد و نام خود را به "ولایت سینا" یعنی استانی از استان‌های "دولت اسلامی" (داعش) تغییر داد.

وزارت کشور مصر نیز از بازداشت 17 تن از "رهبران کلیدی اخوان‌المسلمین" در استان‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد که موفق به خنثی‌سازی "توطئه‌ها و تحرکات چند عضو کمیته‌ عملیات ویژه اخوان"شده‌ که قصد عملیات علیه نیروهای ارتش، پلیس و زیرساخت‌های کشور را داشتند.

مسوولان مذکور گفته‌اند که عملیات بازداشت این اشخاص در چارچوب تدابیر امنیتی و عملیات امنیتی پیش‌دستانه و قانونی این کشور علیه رهبران مرکزی اخوان‌المسلمین و حامیان آنها انجام شده و مظنونان برای اجرای مراحل قانونی به دادستانی ویژه ارجاع داده شدند.

منابع مذکور افزودند، اشخاص بازداشت شده متهم به یورش به تاسیسات عمومی و خصوصی کشور، شرکت در خرابکاری‌ها و تشویق به خرابکاری در استان‌های مختلف هستند.


ویدیو مرتبط :
گروه انصار بیت المقدس مصر با داعش بیعت کرد