فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در زنجان كلید خورد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان روز دوشنبه در مراسم افتتاح سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری مرحله استانی به جایگاه هنر اشاره كرد و گفت: هنر در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار بوده و همه رشته های هنری دارای ارزش و رتبه های خوبی هستند.
محمودعباسی افزود: در این عرصه مساجد صدر اسلام نشان دهنده دوستدار بودن مسلمانان و ارتباط نزدیك آنها با هنر است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان به تربیت دانش آموزان اشاره كرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین این دستگاه تعلیم و تربیت، باید به دنبال تربیت چند بعدی دانش آموزان باشیم و این امر مستلزم تلاش معلمان و مربیان دلسوز در این عرصه است.
عباسی با تاكید بر اینكه باید از تربیت تك بعدی خارج شویم، افزود: خارج شدن از این مقوله موجب كسب نتایجی مثبت و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان نیازمند پرورش و تربیت جسمی، روحی، روانی و دینی هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینكه استرس در مقطع متوسط و در بین دانش آموزان دختر بالاست، گفت: 12 هزار و 500 دانش آموز در خصوص این مساله جداسازی شده اند و علت این استرس ناشی از فشارهای نامرئی كنكور از سوی خانواده هاست.
عباسی افزود: استرس در مدارس نمونه بیشتر از سایر مدارس به چشم می خورد و معلمان باید تكلیف های لازم برای كاهش استرس را آموزش دهند.
وی با اشاره به اینكه روزانه هشت ساعت از وقت دانش آموزان در فضای مجازی سپری می شود، تاكید كرد: امروزه آسیب فضاهای مجازی بیشتر شده است كه باید كارگاه های آموزشی اختصاصی در این زمینه برگزار شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید سواد رسانه و مجازی را آموزش داده و كارگاه هایی در این خصوص دایر و نكات مربوط به این مساله در كنار دیگر آموزش ها ارائه شود.
عباسی خاطرنشان كرد: حقیقت باید به زبان هنر آموزش داده شود چرا كه ماندگاری دارد.
وی ادامه داد: دختران اعتماد به نفس پایینی دارند و از نشاط بالاتری برخوردار هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در دانش آموزان پسر اعتماد به نفس و رفتارهای پرخطر نسبت به دختران بیشتر و نشاط پایین تر است.
عباسی دانش آموزان را سرمایه های كشور دانست و افزود: باید از دید تكلیف الهی و ایرانی در آموزش و پرورش فعالیت كنیم و این دستگاه به تنهایی مسئول پرورشی و فرهنگی دانش آموزان نیست.
وی به مشاركت گسترده همه دستگاه های اجرایی اشاره كرد و متذكرشد: بسیاری از دستگاه های اجرایی بودجه های كلانی می گیرند اما مشاركتی با آموزش و پرورش ندارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از دستگاه های اجرایی این استان كمك می خواهیم در حوزه مالی و انسانی دستگاه تعلیم و تربیت را به منظور ادای دین و یا كمك به مردم و كشور كمك كنند.
عباسی متذكر شد: چنانچه كمك سایر دستگاه های اجرایی نباشد در آینده شاهد افزایش طلاق، جمعیت زندان ها، جرم و جنایت و آشوب های خیابانی برای دانش آموزان خواهیم بود.
162 هزار نفر رشته، در سی و چهارمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری مرحله استانی شركت كرده اند.
رشته های هنری آوا، نمایش و تجسمی است كه رسانه و فضای مجازی نیز به این رشته ها اضافه شده است.
800 دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه در رشته های آوا و نمایش به مرحله استانی این مسابقات راه یافته اند.
20 گروه از دانش آموزان راه یافته به این مرحله به مرحله كشوری راه خواهند یافت.
7325/6085

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نماهنگ سی ودومین دوره مسابقات فرهنگی هنری خراسان رضوی