سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عربستان از گسترش همکاری‌های عربی با آمریکای لاتین حمایت کرد


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی روز گذشته در مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاس کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی در «ریاض» پایتخت عربستان، حمایت خود از گسترش همکاری‌های بین کشورهای این دو منطقه به ویژه در زمینه‌های سیاسی و تجاری را به رهبران کشورهای عربی و آمریکای جنوبی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌های عمیق و کهنی وجود دارند که می‌توانند ملت‌ها و دولت‌های عربی و آمریکای جنوبی را به یکدیگر وصل کنند.

در این نشست که با حضور پادشاهان، رؤسای جمهور و رهبران هیئت‌های 22 کشور عضو اتحادیه عرب و همچنین رهبران هیئت‌های 12 کشور عضو اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) برگزار شد، پادشاه عربستان به بررسی مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

وی در این رابطه عنوان کرد: کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی باید به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای ایجاد همکاری‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری باشند و اتحاد خود در برابر خطرهای جهانی که کشورهای هر دو منطقه را تهدید می‌کنند، حفظ نمایند.

«سلمان بن عبدالعزیز» در ادامه از مواضع عادلانه کشورهای آمریکای جنوبی در قبال کشورهای عربی به خصوص درباره به رسمیت شناختن فلسطین، حمایت کرد.

پادشاه عربستان روز گذشته شخصا به استقبال تعداد زیادی از رؤسای جمهور کشورهای مختلف که برای شرکت در چهارمین اجلاس کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی وارد «ریاض» می‌شدند، رفت.

از سوی دیگر «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن محتوای پیش‌نویس بیانیه نشست «ریاض»، تصریح کرد: این بیانیه شامل چشم‌اندازهای مشترکی در زمینه مسائل سیاسی و همکاری‌های تجاری خواهد بود.

وی این بیانیه را نقطه عطفی در پیشرفت همکاری‌های عمیق و محترمانه بین کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی دانست.

مقامات برگزار کننده این اجلاس از پوشش خبری کامل این نشست‌ها توسط بیش از 60 رسانه خبری از کشورهای مختلف جهان خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
گسترش سیستم عامل فایر فاکس در اروپا،آسیا،آمریکای لاتین