سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجیک لیپ نسخه مخصوص به خود را از هولولنز ساخته است


مجیک لیپ استارتاپ مرموزی است که دو سال اخیر را صرف جمع آوری میلیون ها دلار بری توسعه یک نمایشگر واقعیت مجازی با قابلیت قرار گرفتن روی سر نموده است.

این شرکت البته جنجال خبری زیادی را در مورد تکنولوژی ارائه شده اش به پا کرد با این همه، هنوز هم که هنوز است اطلاعات اندکی را در مورد آن در اختیار داریم. سال گذشته MIT فرصت یافت تا هدست طراحی شده توسط آن را امتحان کند و حتی دموهایی از هولوگرام های ایجاد شده با دستگاه نیز منتشر گردید.

حالا اما، سایت Wired نگاه نزدیک تری داشته به کیت توسعه دهندگان مجیک لیپ که هم اکنون در دست تست و بررسی توسط شرکت سازنده اش قرار دارد.

این استارتاپ نیز درست مانند هولولنز مایکروسافت از نوعی هدایت گر موج (waveguides) برای بازتاب تصاویر سه بعدی روی آبجکت های دنیای واقعی استفاده می کند. فناوری ارائه شده توسط شرکت مورد بحث شکلی از واقعیت افزوده است که مایکروسافت و مجیک لیپ هر دو دوست دارند نام واقعیت ترکیبی را بر آن بگذارند.

لازم است اضافه کنیم که مجیک لیپ به هیچ وجه نمی خواهد تکنولوژی خود را با استفاده از کلماتی نظیر لنز توصیف نماید و در عوض آن را چیپ میدان نوری فوتونیک خوانده است.

رونی آبوویتز مدیرعامل این شرکت نیز چیپ میدان نوری را تحت عنوان «قطعه ارسال کننده موج سه بعدی توصیف کرده که ساختارهایی بسیار کوچک در خود دارد و این ساختارها می توانند فوتون هایی که نهایتا سیگنال های دیجیتالی را می سازند، مدیریت نمایند.»

حالا سایت Wired به عکس هایی از این چیپ مرموز دست یافته اما مجیک لیپ از ارائه هر گونه جزئیات در مورد نحوه عملکرد این چیپ یا تکنولوژی های به خدمت گرفته شده در آن خودداری می کند.

این شرکت حتی نگفته است که آیا فناوری خود را در عینک ها به کار می گیرد یا خیر و اینکه شکل و شمایل دستگاه نهایی چگونه خواهد بود. یکی از کارکنان مجیک لیپ آن را به «خواب دیدن با چشمان باز» تشبیه کرده است.

طبق گزارش سایت Wired کیفیت آبجکت های مجازی مجیک لیپ «از بقیه بیشتر است» و ویدئویی که در این مطلب منتشر شده نیز حاوی اطلاعات جامع تری در خصوص بازتاب یافتن اشیاء سه بعدی مجازی روی دنیای واقعی است.

البته همچون ویدئوهای قبلی، به نظر می رسد که عملکرد این دستگاه تا حدود زیادی شبیه به هولولنز مایکروسافت است اما مشخص نشده که آیا مجیک لیپ می تواند مشکل میدان دید محدود هولولنز را مرتفع نماید یا خیر.

شرکت ساکن ردموند در حال حاضر نسخه های اولیه از هولولنز را در اختیار توسعه دهندگان می گذارد، با این همه، مجیک لیپ هنوز هم که هنوز است نسخه ویژه توسعه دهندگان هدست خود را ارائه نکرده.

جدیدترین دموهای منتشر شده از این دستگاه تصاویر مربوط به رشته کوه هایی را نشان می دهند که روی تعدادی میز بازتاب یافته اند و البته پتانسیل استفاده از آن در حوزه گیمینگ، اما هنوز هم که هنوز است پرسش های زیادی در مورد این پروژه جاه طلبانه بی پاسخ مانده اند و رسیدن به پاسخ برای آنها نیازمند گذر زمان است.


ویدیو مرتبط :
دموی مجیک لیپ