سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معضل طلاق به سرعت حل‌شدنی نیست/ کارمندان مجرد قوه قضائیه عذری برای ازدواج نکردن ندارند


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم رونمایی از اجرای طرح ملی همسان‌گزینی در معاونت فرهنگی قوه قضائیه، گفت: فرهنگ جامعه ما هم‌چون سایر کشورها در مسیر تحول قرار دارد و ما از جامعه سنتی گذشته خود فاصله گرفته‌ایم و رفتارهای سنتی ما دگرگون شده است.

وی یکی از این دگرگونی‌ها را دگرگونی در نحوه تشکیل خانواده برشمرد و گفت: بسیاری اوقات دیگر شاهد ازدواج‌های کاملاً سنتی نیستیم و تغییراتی در آشنایی پسران و دختران ایجاد شده است که با گذشته متفاوت است.

حجت‌الاسلام صادقی با تأکید بر امکان‌پذیر نبودن بازگشت به وضع سنتی قدیم، حداقل در میان‌مدت، گفت: شکل‌های همسان‌گزینی هم‌چون کشورهای لیبرال غربی مناسب جامعه اسلامی ما نیست که در برخی موارد ترویج شده و حتی عملی شده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شیوه‌های خانواده‌محور گذشته برای ازدواج از بین رفته‌اند و شیوه‌های بازاری جدید را نیز در جامعه نمی‌پسندیم که دختر و پسری در کوچه و خیابان براساس احساسات زودگذر از ظاهر یکدیگر خوششان آید و درنهایت یا به ازدواج‌های سست و کوتاه‌مدت و یا اعمال منافی عفت یا شرعی منجر شود که کشور ما نیز تا حدی به این بلیه گرفتار شده است.

وی تأکید کرد: مردم و مسئولان در این حوزه نباید دست روی دست بگذارند و به داد پسران و دختران معصوم نرسند تا شیوه غربی ترویج شود؛ چراکه شیوه‌های لیبرال و بازاری مفاسد زیادی هم‌چون طلاق را در پی دارند.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: برخی به شوخی عنوان می‌کنند که علت اصلی طلاق ازدواج است، ولی من اینجا تأکید می‌کنم که علت اصلی طلاق، ازدواج نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: کاری که مؤسس فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در راستای همسان‌گزینی انجام داده است، کاری بسیار ارزشمند است که در حال حاضر بهترین روش موجود است که یکی از شاخص‌های مناسب بودن آن، توجه به امر مداخله انسان و واسطه‌گری است؛ چراکه واسطه می‌توان با تجربیات خود هدایت‌های خوبی انجام دهد که نکته ازدواج‌های سنتی نیز همین بوده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه، گفت: در ادامه راه ما تصمیم گرفتیم که در برنامه همسان‌گزینی با روش مؤسسه تبیان، همکاری کنیم و این سیستم را در قوه قضائیه اجرایی کنیم تا ان‌شاءالله با ترویج فرهنگ واسطه‌گری، اهل و متخصص این کار عرصه را خالی نکنند؛ چراکه نباید به سرنوشت جوانان بی‌اعتنا بود.

وی با اشاره به روایات متعدد مبنی بر توصیف قدم‌های برداشته‌شده در راستای ازدواج به‌عنوان قدم‌های بهشتی، پیشگیری از آسیب‌ها از جمله طلاق را از وظایف قوه قضائیه برشمرد و گفت: در همین راستا ما به اندازه توان خود در این مسیر گام برمی‌داریم.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: از نظر من کارمندان مجرد قوه قضائیه که دارای کار و زندگی هستند، عذری برای ازدواج نکردن ندارند و هرچه سریع‌تر باید اقدام کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وضعیت طلاق پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت کاهش و کنترل آن، گفت: آمار طلاق پس از فرمان ایشان تغییری نکرده است؛ چراکه مشکلاتی با این سطح و وسعت به سرعت رفع نمی‌شود، ولی پس از فرمایشات ایشان، حرکتی اتفاق افتاده است تا از طلاق پیشگیری شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QG4BBO


ویدیو مرتبط :
جدیت قوه قضائیه برای حفظ حقوق مردم