علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«هادوری ها»گدایان جدیدچهارراههای تهران/اجاره کودکان بدون شناسنامه


مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بعد از تخریب خاک سفید بخش اعظم اهالی آن به دروازه غار و لب خط رفتند که در حال حاضر با توجه به ساماندهی منظقه هرندی توسط شهرداری این گروهها در حال تغییر مکان به مناطق دیگر هستند.

وی گفت: در کنار مهاجرین به تهران، غربتی ها که اکثریت آنان را زنان متکدی در خیابانها تشکیل می دهند به دو گروه تقسیم می شوند که بخشی از آنها در اطرف بابل که در دروازه غار ساکن شده اند٬ هستند و دیگری در غربتهای اطراف ساری که در لب خط جایگزین شده اند و در این میان متکدیان زن که به هادوری معروف هستند با سماجت به کار گدایی مشغول هستند در تکدی گری جایگاه آنها از زن به مادر تغییر می کند چرا که برای گدایی همراه داشتن کودک ضروری است و لو اینکه کرایه ای باشد.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: در دو دهه قبل این گونه افراد به در منازل مراجعه می کردند اما امروز درچهار راهها، میادین و اماکن پر جمعیت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه کودکان همراه این افراد اغلب شناسنامه ندارند، گفت: هیچ راهی برای اثبات فرزندی آنها وجود ندارد.

ابهری اظهار داشت: هادوری ها به افراد بیگانه و خارج از گروه خود طاعی یا غیرکولی می گویند و برای تهدید کودکان و اطاعت کودکان در گدایی و تنبیه آنها کودکان را تهدید به تحویل به بهزیستی و شهرداری می کنند.

به گفته وی، مردان این گروه ها کمتر در معابر حاضر می شوند زنان کولی اغلب بی سرپرست بوده و بچه های همراهشان در بسیاری از اوقات کرایه ای هستند.

این استاد دانشگاه افزود: برای جمع آوری و ساماندهی آنها باید کارگروه ویژه ای با حضور بهزیستی، نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری تشکیل و چهارراه و خیابانها را از وجود آنها تخلیه کرد چرا که حضور آنها و سماجتشان برای فروش دستمال کاغذی یا گل و وسایل دیگر فقط پوششی برای گدایی است و موجب آزار شهروندان می شود.


ویدیو مرتبط :
اجاره سوئیت در تهران و اجاره آپارتمان مبله در تهران