فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مجیدی:معلمم به من هویت بخشید/«بچه‌های آسمان» در مورد عزت نفس است


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، بعد از اینکه مجید مجیدی به صورت نمادین در دبیرستان نظام مافی جاییکه سالهای پیش خودش در آنجا درس خوانده بود حضور پیدا کرد سر کلاس ادبیات دوم دبیرستان حضور پیدا کرد تا درس بچه‌های آسمان را که در کتاب آنها است با آنها بخواند.

وی بعد از روخوانی بچه‌ها از درس به سوال‌های آنها پاسخ داد و در این‌باره گفت: من فیلم بچه‌های آسمان را از آنچه که تجربه کرده بودم ساختم و تجربه شخصی من در زندگی در ساخت این فیلم بسیار تاثیرگزار بود.

وی در ادامه افزود: نقش علی در فیلم بچه‌های آسمان با اینکه در فقر بزرگ شده‌ است اما بسیار عزت نفس دارد و کرامت انسانی خود را حفظ کرده.

او همچنین در ادامه گفت: در شرایط کنونی باید بهتر نگاه کنیم و به تجربه‌هایی که طی روزهای زندگی خود بدست می‌آوریم دقت داشته باشیم چرا که همین تجربه‌ها می‌تواند بهترین داشته شما باشد.

وی در ارتباط با یکی از سوال‌هایی که درباره کاندید شدن فیلم سینمایی بچه‌های آسمان در اسکار از وی شده بود، گفت: این فیلم در همان سال کاندید دریافت جایزه اسکار که جایزه مهمی هم است، شد؛ این جایزه هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند برعکس عمل کند. همانطور که شهرت یک چیز خوب است می‌تواند برای برخی مفید واقع نشود.

کارگردان فیلم سینمایی رنگ خدا در ادامه گفت: برای ساخت این فیلم 30 الی 40 نفر حضور داشتند و فیلمبرداری آن تقریباً 3 ماه طول کشید. برای اینکه بازیگر نقش علی و زهرا را در فیلم پیدا کنم گروه‌هایی تشکیل دادم و آنها را به مدارس مختلفی فرستادم.

وی در ادامه افزود: خودم با چند نفر دیگر به دبیرستان‌ها سر می‌زدم، چهره بچه‌ها را نگاه می‌کردم، متوجه پسری شدم که سرش را روی میز گذشاته و ناراحت است، از معلمش پرسیدم چرا ناراحت است و او گفت برای اینکه دفتر نقاشی خود را نیاورده؛ با خودم گفتم بگذار به این کودک کمکی کنم و از او خواستم سرش را بالا بیاورد. وی تا سرش را بالا آورد ببه یکباره با خودم گفتم این همان قهرمان است، آنقدر هول شدم که فقط به او گفتم پاشو از کلاس بریم بیرون.

در ادامه این جلسه پس از اتمام تدریس این درس و پاسخ دادن به سوال‌های بچه‌های کلاس، مجیدی برای آنها آرزوی موفقیت کرد و به اتاق دبیران رفت و با آنها نیز جلسه‌ای گذاشت.

مجیدی در ادامه صحبت‌هایش با دبیران گفت: در واقع این من هستم که باید تشکر کنم و این فرصت برای من غنیمتی است که توانستم در اینجا حضور پیدا کنم.

وی در ادامه افزود: واقعاً می‌دانم که نسبت به معلمان حق مطلب ادا نشده و متاسفانه آنطور که شایسته است آنها در جایگاهشان قرار نگرفته‌اند اما جامعه و مردم قدرشناس هستند. واقعاً شعار نمی‌دهم و ایمان دارم که این عشق است که شما را راه می‌برد و به سر کلاس‌ها می‌کشاند.

مجیدی با اشاره به اینکه معلمان در روند تحصیلی و اینده بچه‌ها تاثیر گذار هستند، گفت: من جزء دانش‌آموزهایی بودم که خیلی درسم در رشته‌های ریاضی و از این دست، خوب نبود اما یک معلمی داشتم به نام آقای مدنی که دبیر انشاء و ادبیات ما بود، او متوجه شده بود که من در نوشتن انشاء بسیار تبهر دارم، او آنقدر مرا تشویق کرد تا من بتوانم در این زمینه کار کنم.

وی در ادامه افزود: وقتی آقای مدنی به یکی از دبیران می‌گفت که مجیدی بچه با استعدادی است، آنها می‌گفتند که او استعدادی نداشت و وی با دفاع از من، به من هویت بخشید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جلسه سوم رایگان عزت نفس و اعتماد به نفس: مسئولیت پذیری