آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شام/ تارت گوشت؛ غذایی شیک و مهمان پسند


آخرین خبر/ چی لازم دارم:

مواد لازم جهت تهیه خمیرتارت:

آرد 280 گرم
زرده تخم‌مرغ 1 عدد
پودر پنیر پارمسان 1 ق چ
پودر سیر یک‌دوم ق غ
مارگارین 200 گرم
آب سرد 60 میلی لیتر
نمک یک دوم ق چ

مواد لازم برای داخل تارت:
گوشت چرخ‌کرده 350 گرم
گوجه‌فرنگی 6 عدد متوسط
قارچ 400 گرم
پیاز درشت 1 عدد
فلفل دلمه‌ای سبز بزرگ 1 عدد
پودر کاری، آویشن، زردچوبه و زنجبیل از هر کدام 1 ق چ
سس خردل 2 ق غ
پنیر پیتزای ورقه ای به مقدار لازم
زیتون حلقه‌ای 100 گرم
نمک، فلفل سیاه و جعفری خرد شده به میزان لازم

چطوری درست کنم:
1. مارگارین را پس از اینکه به دمای محیط رسید میان آرد گذاشته و با نوک انگشتان به خورد آرد می‌دهیم تا مخلوط حاصل ماسه‌ای شکل شود. سپس نمک، پودر سیر و پودر پنیر پارمسان را اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم.

2. در ظرفی جداگانه زرده تخم مرغ و آب سرد را با هم مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس میان آرد ریخته و مواد را چنگ می‌زنیم تا خمیر لطیف و مطلوبی به دست آید. روی خمیر را می‌پوشانیم و حدود دو ساعت استراحت می‌دهیم.

3. پس از دو ساعت خمیر را داخل قالب مخصوص تارت لت (تارت کوچک) پهن کرده به‌طوری که ضخامت خمیر حدود نیم سانتی متر باشد. سپس روی خمیر توسط چنگال یا وسیله مخصوص تعداد زیادی سوراخ ایجاد می‌کنیم و خمیر را 10 دقیقه روی پنجره وسط فر با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم.

4. برای تهیه مواد داخل تارت پیاز و فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کرده و با گوشت و زردچوبه تفت می‌دهیم. قارچ‌ها را هم به شکل ورقه شده و به همراه مواد خوب تفت می‌دهیم تا آب آنها کشیده شده، روغن بیندازد. در نهایت سس خردل، نمک و فلفل سیاه، سالسا، گوجه‌فرنگی، زیتون حلقه ای و ادویه‌ها را به همراه جعفری خرد شده اضافه می‌کنیم.

5. مواد آماده شده را روی خمیر‌ها می‌ریزیم و پنیر پیتزا ورقه ای رو به صورت نواری برش میدهیم و مطابق شکل روی مواد می‌گذاریم.

6. تارت‌ها را به مدت 45 دقیقه روی پنجره وسط فر با دمای 175 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم.


ویدیو مرتبط :
تارت گوشت و كدو