فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



راه‌اندازی کانون فیلم و نمایش ایران در مالزی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به نقش و اهمیت سینما و تئاتر در عصر حاضر و زبان مشترک آن در ارتباطات بین فرهنگ‌ها و ملل مختلف، رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی، از سال‌های گذشته مبادرت به برگزاری رویدادهایی سینمایی و نمایشی و همچنین تشکیل جلسات مختلف با دست اندرکاران این حوزه در مالزی کرده است.

پخش فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سالن نمایش فیلم دانشگاه مالایا (بزرگ‌ترین دانشگاه مالزی) با حضور علاقمندان ایرانی و مالایی، تشکیل گروه نمایش ایرانی توسط رایزنی فرهنگی ایران و اجرای نمایش «اسارت شیشه‌ای» با مضمون دفاع مقدس برای اولین بار در مالزی، همکاری در شرکت گروه نمایش ایرانی «سوراخ در دیوار» و اجرای نمایش «صدای آهسته برف» در جشنواره جورج تاون مالزی، همکاری در مشارکت فیلمسازان ایرانی در دو دوره جشنواره فیلم کشورهای اسلامی و کسب مقام‌های مختلف از فعالیت‌های سینمایی و نمایشی رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی در سال‌های اخیر بوده است.

از سویی دیگر رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در راستای تبادل آثار و اطلاعات بین دو کشور ایران و مالزی و همچنین ایجاد زمینه‌های همکاری‌های مشترک سینمایی و نمایشی، مبادرت به برگزاری جلسات متعددی با دست‌اندرکاران حوزه سینما و نمایش و همچنین اساتید دانشگاه‌های مالزی در این حوزه کرده است.

برگزاری جلسه با فیضی ایوب، مدیر مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) برای توسعه روابط سینمایی بین ایران و مالزی، برگزاری جلسات مشترک با اساتید دانشگاه ایسوارا مالزی و اعزام جمعی از اساتید این دانشگاه همچون مدیر گروه فیلم و تلویزیون دانشگاه ایسوارا در خرداد 94 به ایران به منظور تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری، از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در این خصوص بود.

همچنین، هم‌زمان با تقاضای ایرانیان مقیم و وجود زمینه‌های لازم در مالزی، رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، با درک ضرورت تشکیل پایگاه و مرکز سینمایی ایران در مالزی طی فراخوانی در هفته اخیر از کلیه علاقمندان سینمای ایران برای تشکیل کانون فیلم و نمایش ایرانی در مالزی دعوت به عمل آورد که مورد استقبال جامعه ایرانی قرار گرفت.

نمایش و نقد فیلم‌های روز ایرانی، دعوت از هنرمندان سینما و تئاتر ایرانی، بررسی و نقد سینمای کلاسیک و مستند ایران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه سینما و نمایش با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران حوزه سینما و نمایش و برگزاری هفته فیلم ایران با همکاری فعالان سینمای مالزی، از برنامه‌ها و فعالیت‌های اعلام شده در این فراخوان است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گزیده فیلم مستند استقلال کانون وکلای دادگستری ایران