سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احیای فریضه امر به معروف تنها در مبارزه با بی حجابی خلاصه نمی شود


به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشبه در نشست هم اندیشی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد افزود: دولتی شدن و اعمال سلیقه های جناحی و حزبی نیز از دیگر آفت های جدی فراروی انجام صحیح و منطقی این فریضه الهی در جامعه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت جلب و جذب مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای انجام این فریضه دینی تاکید کرد و گفت: انجام و اجرای این امر به عنوان یک وظیفه و مسئولیت مهم اجتماعی در نظام دینی و الهی نباید در چنبره دستورالعمل ها و بخش نامه های دولتی گرفتار شود.
وی یادآور شد: یکی از پیش نیازهای اساسی و مهم در اجرای درست ، منطقی ، عقلانی و اثرگذار این فریضه الهی در جامعه شناخت درست و کامل از محتوا ، اهداف و مفهوم واقعی این امر مهم است.
وی تصریح کرد: پس از شناخت درست و کافی از مفهوم این امر مهم دینی و اجتماعی باید حوزه و دایره شمول آن نیز مشخص و تبیین شود.
وی بر ضرورت اثرگذاری و کارایی مثبت انجام این فریضه در جامعه تاکید کرد و گفت: آمر خود نیز باید عامل هم باشد.
خادمی با بیان اینکه دایره شمول وظایف و اجرای امر به معروف باید بیشتر حول مسایل اجتماعی جامعه باشد، گفت: شناخت نیازها و اولویت ها اساس و پیش زمینه اجرای صحیح این فریضه است.
وی با تاکید بر اینکه انجام این امر نباید بیش از حد به مسایل شخصی و فردی در جامعه معطوف شود، گفت: به نظر می رسد مهمترین اولویت آمران به معروف امروزه مسایل و آسیب های اجتماعی است.
خادمی بروز روزافزون آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و اعتیاد را در استان یادآور شد و گفت: یکی از اولویت های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی خطیر ورود به این موضوعات است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این ننشست بر ضرورت همگانی شدن و جلب مشارکت های مردم نهاد برای انجام هر چه مطلوب تر این فریضه الهی تاکید کرد.
فتاح محمدی انجام درست امر به معروف و نهی از منکر را پیش نیاز اساسی برای بهبود شرایط فرهنگی دانست و گفت: اساس هر حرکت اصلاحی و سلامت جامعه نیز منوط به اصلاح و ساختن فرهنگ آن جامعه است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد نیز با تشریح و تبیین برخی برنامه های راهبردی این ستاد و بیان عملکرد یک ساله آن نیز گفت: همکاری و تعامل مجموعه مسئولان و مدیران اجرایی بویژه استاندار با این ستاد خوب و مطلوب است.
سرهنگ فتح محمد حسینیان یکی از رویکردهای مهم ستاد امر به معرف و نهی از منکر در کهگیلویه وبویراحمد را همواره جلب مشارکت های مردمی دانست و گفت: تاکنون بیش از سه هزار نفر در قالب گروه های تذکر لسانی، طلایه داران ، یادآوران و یاوران معروف در سطح استان جذب و سازماندهی شده اند.
3016/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امر به معروف و نهی از منکر فریضه ترک شده و خاموش