سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس سابق اطلاعات عربستان: آقای اوباما، ما مفت خور نیستیم !


وی در نامه سرگشاده ای به روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز چاپ عربستان خطاب به اوباما نوشت: ما مفت خور نیستیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که از حملات تروریستی مرگباری در آمریکا جلوگیری کرد.
وی با ادعای اینکه عربستان ابتکار عمل برگزاری نشست هایی را در دست داشته که به شکل گیری ائتلافی برای مبارزه با داعش منتهی شده است، افزود: پیشنهاد اعزام نیروی زمینی به سوریه را مطرح کردیم تا ثمره این ائتلاف را در خشکاندن ریشه تروریست ها قوت بخشیم.
فیصل در ادامه مدعی شد: ائتلافی متشکل از بیش از 30 کشور مسلمان را برای مقابله با همه نوع تروریسم در جهان تشکیل دادیم و بزرگترین کشور همیار در تلاش های بشردوستانه برای کمک به آوارگان سوری، یمنی و عراقی محسوب می شویم.
«به علاوه با ایدئولوژی افراطی که درصدد سوءاستفاده از مذهب ماست، در همه سطوح مبارزه کردیم و تنها بانی مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل هستیم که منابع اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و انسانی را گردهم می آورد.»
فیصل گفت: ما اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را با سود کم خریداری کردیم، روندی که به اقتصاد کشور شما کمک می کند. همچنین دانشجویان کشورمان را روانه دانشگاه های آمریکا کردیم تا دانش و فن را در ازای هزینه های بالا بیاموزند.
وی افزود: بیش از 30 هزار شهروند آمریکایی را میزبان هستیم و در ازای مهارتشان بالاترین رقم مالی را پرداخت می کنیم. وزاری دفاع و خارجه شما (آمریکا) همواره از سطح همکاری بین دو کشور به طور رسمی تقدیر کرده اند.
فیصل در پایان نوشت: ما هنوز ملت آمریکا را متحدمان تلقی می کنیم و فراموش نمی کنیم وقتی هوا پس بود و جرج واکر بوش (بوش اول) سربازان آمریکایی را فرستاد تا با کمک نیروهای ما تجاوز صدام به کویت را دفع کند، سربازان ما و شما دوشادوش هم قرار گرفتند.
باراک اوباما در مصاحبه با مجله «آتلانتیک» گفته بود که جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه بدون همزیستی مسالمت آمیز ایران و عربستان پایان نمی یابد.
وی با انتقاد شدید از عربستان و برخی هم پیمانانش در خاورمیانه یادآور شد که این کشورها «فرصت طلبانی» هستند که قصدشان کشاندن پای آمریکا به جنگ های فرقه ای ویران کننده در منطقه است تا واشنگتن به جای آنها بجنگد.
خاورم**9109**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مفت خور