سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دشمنان با اسلام متحجرانه و لیبرال به جنگ تمدن اصیل اسلامی آمده اند


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی روز یکشنبه در همایش استانی 'امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و اهمیت انتخابات' که با حضور ائمه جمعه و جماعت استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه زهد اسلامی باید در بین تمام سران جهان گسترده شود.
وی افزود: امام خمینی(ره) پیام معنویت را به جهان بشریت داد و انقلاب اسلامی ایران با سه مخاطب ملت ایران، امت اسلامی و جامعه بشری آثار زیادی در جهان گذاشته است.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اقتدار کنونی انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از عمق ایمان و اسلامیت مردم و رهبری است.
حجت الاسلام زمانی افزود: از آغاز تاریخ اسلام تاکنون سه نوع اسلام شناسی در بین اهل سنت و اهل تشیع وجود داشته است که این سه نوع شامل اسلام شناسی متحجرانه، اسلام شناسی لائیک و لیبرال و اسلامی شناسی اصیل و تمدنی هستند.
وی اظهار داشت: در اسلام شناسی متحجرانه که تکفیر مذاهب اسلامی شدیدترین نوع این جریان فکری است شاهد صدمات و آسیب های فراوانی به امت اسلامی بوده و هستیم.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: برخی از متحجرین معتقد به قرآن بسندگی، هستند و احادیث و سنت را کنار گذاشته اند و برخی دیگر معتقد به حدیث بسندگی هستند و علم مراجعه به قرآن را کنار گذاشته اند.
حجت الاسلام زمانی افزود: فقدان نگاه تمدنی به معارف اسلامی و عدم استخراج نظام های معرفتی، تعصب کور مذهبی و وحدت گریزی و تقریب ستیزی، نفی مردم سالاری در حاکمیت دینی از جمله پایه های تفکری اسلام شناسی متحجرانه است و بیشترین صدمات را بر پیکره امت اسلامی وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه کرد که قرآن و سنت تامین کننده تمام قوانین اجتماعی است و همه قوانین را می توان از قرآن و سنت تدوین کرد.
حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که قانون اساسی و تمامی قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت است و همین امر موجب شده است که شیوه ای نوین و مترقی از یک حکومت دینی و مردمی به جهان ارایه شود.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی های اسلام شناسی لیبرال و لائیک اشاره کرد و گفت: تعبد گریزی و علم زدگی، التقات به شرق و وام گرفتن از کمونیست، جدایی دین از سیاست، آزادی افراطی در عرصه اخلاقی و احزاب سیاسی، اعتقاد به دموکراسی غربی در حاکمیت و مردم سالاری بدون دین از جمله ویژگی های این جریان فکری است.
وی افزود: جریان اسلام شناسی لیبرال تمام تلاش خود را در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برای انحراف مسیر انقلاب و تبدیل جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی داشت که در جریان فتنه سال 88 نیز این جریان سعی بر انحراف افکار در این مسیر داشت.
حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) با مشاهده این دو جریان فکری منحرف به ملت ایران، جریان اسلام اصیل تمدنی را هدیه کردند که این جریان اصیل هم حاکمیت 100درصدی معارف دینی را تضمین کرد و هم حاکمیت 100درصدی مردم را تضمین کرد.
وی افزود: پیشرفت های ایران اسلامی در 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در علوم مختلف، اقتدار نظامی و نفوذ اندیشه های هویت بخش و آرمان های والای امام خمینی(ره) همگی ناشی از تلفیق بین حاکمیت دین و مردم است.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران با تلفیق قوانین با موازین فقهی شاهد تنها حکومت اسلامی مبتنی بر آموزه های قرآنی در جهان هستیم.
وی افزود: هیچ قانونی در ایران بدون تصویب مجلس اجرا نمی شود و نمایندگان مجلس نیز توسط مردم انتخاب می شوند و این نشان دهنده نقش مستقیم مردم در حاکمیت است و امیدواریم روز به روز شاهد به ثمر نشستن شاخه های شجره طیبه انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی و همه جهان باشیم.
7351/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اذعان اساتید دانشگاه های امریکا و انگلیس درباره اسلام و تمدن اسلامی