معرفی برترین تبلت های دنیا


در این بخش با 6 تبلت برتر با ویژگی های منحصر بفرد آن آشنا شوید.

با اینکه فروش تبلت ها روز به روز در حال کاهش بوده و این نوع گجت ها با استقبال بسیار کمتری در مقابل گوشی های هوشمند روبرو شده اند ، اما همچنان شاهد تولید و عرضه تبلت ها به بازار هستیم و این موضوع نشان می هد هنوز کم افراد بسیاری از تبلت استفاده می کنند.در این مطلب نگاهی داریم به 6 مورد از بهترین تبلت های سال 2016.

بر کسی پوشیده نیست که بازار تبلت‌ها با افت میلیونی سالانه مواجه است و حتی فروشندگان بزرگی همچون اپل و سامسونگ که نقش مهمی در سهم بازار جهانی دارند با افت میلیونی به نسبت سال قبل مواجه هستند. اما این افت بازاری هرگز منجر به عقب‌نشینی نوآوری‌های جدید نشده است و محصولات امسال نیز با قابلیت‌های جدیدی عرضه شده‌اند. در ادامه با معرفی بهترین‌ها همراه ما باشید:

1- گلکسی تب پرو اس سامسونگ ( Samsung Galaxy Tab Pro S )

تمرکز اصلی یکی از بهترین تبلت های سال 2016 ، بر افزایش بهره‌وری کاربران بوده است. این تبلت دو منظوره شامل نسخه‌ حاوی کیبورد بوده و کاربران را از لپ‌تاپ‌های خود بی‌نیاز می‌کند. گلکسی تب پرو S سامسونگ که در مراسم CES امسال رونمایی شد، به رقابت با محصولاتی نظیر آیپد پرو و سرفیس‌پرو 4 می‌پردازد.

با صفحه‌نمایش 12 اینچی و AMOLED و رزولوشن 2160 در 1440، تبلت جدید سامسونگ ظاهر بسیار زیبایی دارد و پردازنده اینتل Core M در آن از پس هر برنامه سنگینی بر می‌آید. از جمله سایر مشخصات این تبلت می‌توان به حافظه 4 گیگابایتی RAM، حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی و اتصال بی‌سیم LTE (نسل چهارم) اشاره کرد. بر خلاف سخت‌افزار قدرتمند و درونی، این تبلت با ضخامت 6.3 میلی‌متر طراحی شده و از باتری 5200 میلی‌آمپری بهره می‌برد. تمامی این مشخصات را با سیستم‌عامل قدرتمند ویندوز 10 جمع بزنید تا به قدرت این تبلت دومنظوره سامسونگ پی ببرید.

نسخه وای‌فای این تبلت با حافظه 128 گیگابایتی با قیمت 900 دلار به فروش می‌رسد. شاید بتوان این محصول را یکی از سه تبلت برتر سال 2016 در نظر گرفت.

2- آیپد پرو 9.7 اینچی اپل ( Apple iPad Pro 9.7 )

دومین مورد از  بهترین تبلت های سال 2016 ، ساخته کمپانی اپل است. اهالی کوپرتینو در سال گذشته با به‌روز رسانی آیپد مینی و همچنین رونمایی از آیپد پرو، از عرضه تبلت جدیدی با صفحه نمایش استاندارد چشم‌پوشی کردند. اما در سال 2016، آیپد 9.7 اینچی اپل بالاخره رونمایی شد. اپل این بار به جای آپگرید سری ایر ، آیپد پرو 9.7 اینچی خود را معرفی کرد.
این نسخه کوچک‌شده از آیپد پرو 12.9 اینچی، قابلیت‌های سخت‌افزاری متعددی را از برادر بزرگ خود به ارث برده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسپیکر چهارگانه، قلم هوشمند و کاربردی اپل و پشتیبانی از کیبورد هوشمند اشاره کرد. این تبلت جدید با چیپست قدرتمند A9X اپل، آپگرید بزرگی به نسبت آیپد 9.7 اینچی قبلی به حساب می‌‌آید.

آیپد پرو 9.7 اینچی اپل، اولین تبلت اهالی کوپرتینو با رنگ‌بندی جدید رزگلد و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در این سایز به شمار می‌رود. ارزان‌ترین نسخه این محصول با قیمت 600 دلار عرضه می‌شود؛ حافظه داخلی بیشتر و ارتقاء شبکه اینترنت همراه به راحتی می‌تواند این رقم را بالا ببرد.

3- تبلت آمازون فایر ( Amazon Fire )

بر خلاف تلاش‌های بی‌ثمر آمازون در بازار تلفن‌های هوشمند، این شرکت در بخش تبلت‌ها به موفقیت رسیده و با ارائه محصولات قدرتمند و با قیمت مناسب، سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. این روند با رونمایی آمازون از تبلت 50 دلاری خود آغاز شد؛ صفحه‌نمایش 7 اینچی این تبلت با رزولوشن پایین 1024 در 600 شاید نتواند در تست‌های مختلف بنچ‌مارک عملکرد ویژه‌ای داشته باشند، اما با توجه به قیمت بسیار پایین، انتظارات نیز کاهش خواهد یافت.
تبلت فایر آمازون در سال جاری با قیمت 70 دلار معرفی شده که چند قابلیت جدید در آن دیده می‌شود. این نسخه با حافظه داخلی 16 گیگابایت (که همچون نسخه 8 گیگابایتی سال قبل از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند) و رنگ‌بندی سه‌گانه آبی، بنفش و نارنجی عرضه شده است.

4- تبلت مدیا پد M2 10.0 هواوی ( Huawei MediaPad M2 10.0 )

تاکنون نگاهی بر تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 10، iOS و حتی سیستم‌عامل فایر در سال 2016 داشتیم؛ اما نظرتان در مورد یک تبلت اندرویدی دوست‌داشتنی چیست؟ علت اصلی افت محسوس بازار تبلت‌های اندرویدی، توجه کاربران به رونمایی از اندروید N با قابلیت‌های جدیدی همچون تقسیم‌صفحه است. اما با رونمایی کمپانی هواوی از MediaPad M2، علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اندروید یک انتخاب جدید را پیش روی خود داشته‌اند. شاید جالب‌ترین مشخصه این تبلت، ضخامت 7.35 میلی‌متری آن باشد.

این محصول بر خلاف نامش، با صفحه‌نمایش 10.1 اینچی و رزولوشن 1920 در 1200 همراه شده است. هواوی در این تبلت از تراشه ساخت خودش، کایرین 930 SoCs بهره گرفته و آن را در دو نسخه 16 گیگابایتی (با حافظه 2 گیگابایتی RAM) و 64 گیگابایتی (با حافظه 3 گیگابایتی RAM) عرضه کرده است. علاقه‌مندان به تجربه کاربری همراه با قلم‌هوشمند‌ نیز می‌توانند از پشتیبانی این تبلت از قلم M Pen با حساسیت فشار 2048 مرحله‌ای بهره ببرند. از جمله سایر مشخصه‌های این محصول می‌توان به سنسور اثر انگشت جهت شناسایی کاربر، اسپیکر‌های چهارگانه جهت تولید صدای باکیفیت و قیمت پایین 350 دلاری اشاره کرد.

5- تبلت 8 اینچی Pixi 3 آلکاتل ( Alcatel Pixi 3 )

کمپانی آلکاتل با دست پر سال 2016 را آغاز کرد و علاوه بر معرفی برند وان‌تاچ خود، از قطعات جدید سخت‌افزاری رونمایی کرد. متاسفانه معرفی تمامی این محصولات جدید در مقاله فعلی امکان‌پذیر نیست، اما تبلت 8 اینچی Pixi 3 با سیستم‌عامل ویندوز 10 آلکاتل توانست در میان تمامی این موارد توجه ما را به خود جلب کند.بهترین تبلت های سال 2016

در حالی که آلکاتل همین مدل را سال قبل با سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد، اما قرار گرفتن ویندوز 10 بر روی آن توانسته است سخت‌افزار قدرتمند تبلت را بیش‌ از پیش در عملکرد دستگاه دخیل کند و کاربران تلفن‌های ویندوز 10 نیز می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را در صفحه 8 اینچی این گجت اجرا کنند. البته توجه داشته باشید که علی رغم صفحه بزرگ، این تبلت از سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و علاقه‌مندان به تجربه دسکتاپ باید به فکر خرید محصول دیگری باشند.

این محصول با صفحه 8 اینچی و رزولوشن 1280 در 800 همراه شده است و تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 210 در آن قرار دارد. حافظه داخلی دستگاه 8 گیگابایت بوده و امکان ارتقاء آن از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی فراهم شده است. همچنین علی رغم تبلت بودن، این محصول شامل قابلیت‌های مختص تلفن‌های هوشمند، نظیر پشتیبانی از تماس صوتی خواهد بود. تبلت Pixi 3 با قیمت 200 دلار، یکی از میان‌رده‌های قدرتمند بازار تبلت‌ها در سال 2016 به شمار می‌رود.

6- تبلت پلاس 10 آلکاتل ( Alcatel Plus 10 )

آخرین مورد از لیست بهترین تبلت های سال 2016 هم یک محصول از آلکاتل است.بر خلاف Pixi 3، شرکت آلکاتل یک محصول دو در یک با نام پلاس 10 را نیز رونمایی کرده است که شامل تجربه کامل دسکتاپی ویندوز 10 است که قدرت نرم‌افزاری مایکروسافت را با انعطاف‌پذیری دیتا در موبایل و نسل چهارم اینترنت همراه ادغام می‌کند.
آلکاتل در توضیحات خود می‌گوید که پشتیبانی از LTE یک روش جالب و جدید است: به جای پشتیبانی از اینترنت همراه در خود تبلت، کیبورد محصول یک هات‌اسپات برای LTE خواهد بود و سیگنال‌های دریافتی را با تبلت و تا 15 دستگاه دیگر به اشتراک می‌گذارد.

در قلب پلاس 10 یک چیپست چهار هسته‌ای اینتل چری گنجانده شده است. رزولوشن صفحه این محصول 1280 در 800 بوده و اسپیکر دوگانه در بخش جلویی آن تعبیه شده است. آلکاتل برای خود تبلت و همچنین داک مربوط به LTE (کیبورد) به ترتیب از باتری‌های 5830 و 2580 میلی‌آمپری به صورت جداگانه استفاده کرده است. حافظه داخلی دستگاه با 32 گیگابایت گنجایش، کمی محدود است، اما همچون سایر رقبا امکان بهره از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود دارد. فروش این محصول احتمالا از اوایل تابستان آغاز می‌شود.


ویدیو مرتبط :
معرفی برترین تبلت های سال 2014