سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان تامین اجتماعی: بسته پایه خدمات درمانی برای همه شهروندان یکسان باشد


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سیدتقی نوربخش دوشنبه شب در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی ودارایی و در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، افزود: منابع سازمان تامین اجتماعی مربوط به اندوخته بیمه شدگان اعم از کارگران، کارفرمایان و سایر بیمه شدگان است که جزء مشاغل آزاد و یا بیمه شدگان توافقی به شمار می روند.
وی افزود: طبیعی است در صندوق بیمه تامین اجتماعی تعرفه حق بیمه متفاوت است، به عبارت دیگر، در صندوق تامین اجتماعی 9 درصد حقوق و دستمزد بدون سقف کسر می شود اما در سایر صندوق ها این رقم معادل صفر تا 6 درصد با رعایت 2 برابر حداقل دستمزد کسورات بخش درمان تعیین شده است.
نوربخش ادامه داد: معتقدیم هر ایرانی علاوه بر اینکه باید از یک نوع دفترچه بیمه برخوردار باشد از یک نرخ حق بیمه نیز بهره مند شود اما اکنون این گونه نیست .
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: چالش در زمینه یکسان سازی بیمه وجود دارد اما علاوه بر اینکه باید بسته پایه خدمات درمانی برای همه شهروندان یکسان باشد، باید نوع شناسایی بیمه شدگان در نوع دفترچه یا کارت نیز یکسان باشد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ادغام منابع عمومی با دولتی پیچیدگی هایی دارد که در حال بررسی است اما دولت منافع جامعه کارگری و کارفرمایان را در این بررسی ها لحاظ خواهد کرد.
اقتصام(3) 9141 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سازمان تامین اجتماعی دیروز، امروز، فردا