سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد گروه های حقوق بشری از یک طرح مجلس نمایندگان آمریکا


به گزارش پایگاه خبری پلتیکو، مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر لایحه ای را درباره اعمال محدودیت های تازه برای شهروندان 38 کشور دارای قانون لغو روادید در صورت سفر آنها به چهار کشور سوریه، عراق، سودان و ایران تصویب کرد.
قانون معافیت روادید به شهروندان اروپایی و برخی دیگر کشورها اجازه می دهد بدون نیاز به دریافت روادید پیش از سفر، به آمریکا وارد شوند و مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در طرحی، لغو این معافیت برای افرادی که پس از سال 2011 میلادی به یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده اند را به تصویب رساند. این طرح در صورت تصویب در مجلس سنای آمریکا لازم الاجرا خواهد شد.
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، کمیته آمریکایی- عربی ضد تبعیض نژادی و برخی از دیگر از گروه های فعال حقوق بشر علیه این لایحه مجلس نمایندگان آمریکا موضع گرفتند.
این در حالی است که پیش از این نیز اتحادیه اروپا از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا خواسته بود تا در مورد این طرح تجدیدنظر کنند و اینکه این طرح نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت.
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در نامه ای به کنگره آمریکا نوشت: ما از کنگره می خواهیم تا از تصویب این لایحه که موارد تبعیض نژادی در آن مشاهده می شود، جلوگیری کند.
براساس این طرح، شهروندان این کشورها که بعد یک مارس 2011 به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند، نمی توانند بدون روادید به آمریکا سفر کنند.
این طرح با 407 رای در مقابل 19 رای تصویب شد و پیش از آن که رسمیت یابد، باید در مجلس سنا هم تصویب شود و به امضای رئیس جمهور برسد.
آمریکا با 38 کشور جهان قرارداد معافیت اخذ روادید دارد و تخمین زده می شود که سالانه 20 میلیون نفر از این کشورها به آمریکا سفر می کنند.
بسیاری از کارشناسان اروپایی با این طرح مخالفت کردند، چرا که به طور عملی اتباع اروپایی از جمله کشورهایی مانند، فرانسه، آلمان و انگلستان که برای کار یا گردشگری به چهار کشور یاد شده سفر کرده باشند، برای ورود به آمریکا با مانع مواجه شده و باید درگیر فرآیند صدور روادید شوند.
علاوه براین، بر اساس بررسی های صورت گرفته، تونس، عربستان، کویت، امارات، قطر، لیبی و حتی چند کشور اروپایی نیز بیشترین اتباع را در میان اعضا و طرفداران داعش دارند.
این گروه های مدنی و حقوق بشری اعلام کردند که این لایحه به طور گسترده ای افرادی را که ممکن است هیچ ارتباطی با این چهار کشور نداشته باشند و یا ارتباط بسیار اندکی با این کشورها داشته اند، از این طرح معافیت روادید خارج خواهد کرد.
اروپام**9234**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رای گیری نسل دوم طرح تحریم‌های همه جانبه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا