سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبکه ماهواره‌ای تشریح خطر جریانات تکفیری راه‌اندازی شود/ ارائه طرح مقدماتی شبکه به علمای اسلام


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در نشست صمیمی با میهمانان خارجی دومین همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد با بیان اینکه علمای اسلام نسبت به خطر جریان‌های تکفیری احساس مسئولیت کرده و در این همایش حضور یافته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با استمرار پیگیری‌ها بتوانیم در تضعیف گروه‌های تکفیری به نتایج مناسبی برسیم.

وی بر ضرورت ایجاد شبکه ماهواره‌ای برای تشریح خطر جریان‌های تکفیری برای مردم تأکید کرد و افزود: این شبکه نباید به ملت و دولت خاصی محدود شود، بلکه باید متعلق به امت اسلامی باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طرح مقدماتی شبکه ماهواره‌ای خطر جریان‌های تکفیری تدوین و به علمای جهان اسلام ارائه می‌شود، تصریح کرد: علمای اسلام باید جلسات مناسبی را برای تشریح جایگاه تکفیری‌ها برگزار کنند که در صورت نیاز می‌توانیم کارشناسان مورد نیاز را برای تحقق این امر به کشورهای مورد نظر ارسال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات گسترده‌ای در عراق و پاکستان برای توقف حرکت تکفیر انجام شده است، مطرح کرد: تکفیری‌ها احادیث و آیاتی را تفسیر به رأی و تحریف می‌کنند تا بتوانند جوانان را به سمت خود جذب کنند به همین علت باید با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در همایش‌ها به دنبال بررسی این شبهات باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی، تهیه کردن آموزه‌های دینی لازم و انتقال جامع آن به نسل جوان را از راهکارهای تضعیف گروه‌های تکفیری برشمرد و ادامه داد: امیدواریم ارتباط علمای دینی استمرار داشته باشد تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای گسترده‌تری برسیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات جوانان فلسطینی مایه تأسف امت اسلامی است، تصریح کرد: مشکلات فلسطین مشکلات همه مسلمانان است و جوامع اسلامی باید از وضعیت این کشور آگاه شده تا بتوانند برای رفع آنها گام بردارند؛ ارتباط‌های لازم با مسئولان لبنانی برای رفع مشکلات شورای علمای فلسطین در لبنان انجام می‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه از اهمیت تقویت اتحاد امت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم اتحاد میان مذاهب اسلامی گسترش یافته و دشمن در نقشه تفرقه‌افکنی مذهبی خود نتواند به اهداف خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش باید در گام نخست وحدت را ایجاد کنیم تا بتوانیم با این مقدمه تکفیری‌ها را از جامعه اسلامی دور کنیم که به لطف خدا تقریب مذاهب ایجاد شده و علمای اسلام ضرورت تقریب را درک کرده‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه افراد افراطی میان مذاهب مختلف فعالیت دارند، عنوان کرد: حرکت‌های بسیاری برای توقف جریان تفرقه‌انداز انجام می‌شود و علاقه علما و مسلمانان جهان اسلام به موضوع تقریب مذاهب ثابت شده است؛ هرگونه اهانت به مقدسات مذاهب دینی جایز نیست.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید از اقداماتی که عامل تفرقه میان مذاهب اسلامی است، پرهیز کنند، گفت: این موضوع از اعتقادات قدیمی بنده بوده است.

به گزارش فارس؛ میهمانان خارجی حاضر در این نشست صمیمی طی سخنانی به وضعیت تکفیر در کشورهای خود اشاره کرده و خواستار توسعه تعاملات میان علمای اسلام و مشارکت گسترده‌تر نظام اسلامی ایران برای مقابله با تکفیر در عرصه‌های نظامی و فکری شدند.

انتهای پیام/78023/ذ40/پ3003

http://fna.ir/KBCB5S


ویدیو مرتبط :
اجماع علمای اسلام بر ضد جریانات تکفیری