سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جلالی: کسانی که می‌گویند در انتخابات فتنه‌ای خواهد بود، اطلاعاتشان را به دستگاه‌های مسئول بدهند


جلالی: کسانی که می‌گویند در انتخابات فتنه‌ای خواهد بود، اطلاعاتشان را به دستگاه‌های مسئول بدهندفارس/ نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که از انتخابات هفتم اسفند به عنوان فتنه یاد می‌کنند اگر اطلاعاتی در دست دارند بدانند که این مسئله با سخنرانی حل نمی‌شود و باید اطلاعاتشان را در اختیار دستگاه مسئول قرار دهند.

کاظم جلالی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (27دی 94) با اشاره به آغاز اجرای برجام گفت: امروز روزی است که تحریم‌های ظالمانه علیه ملتی بزرگ با ایستادگی بر روی آن‌ها و با مذاکره مبتنی بر عقلانیت برداشته شد.

وی افزود: بی تردید یکی از موضوعات مهم در تاریخ پس از انقلاب اسلامی چالش با قدرت‌های بین‌المللی در موضوع هسته ای بوده است کار تا آنجا پیش رفت که کشورمان به ناحق در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گرفت و آمریکا و انگلیس پیش نویس قطعنامه می‌نوشتند و روسیه و چین نیز آن را به تصویب می‌رساندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: طبعا استمرار این مسیر ما را با آینده‌ای مبهم دچار می‌ساخت که خوشبختانه با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری راهی باز و مذاکراتی آغاز شد و مدیریت مجدانه رئیس جمهور و دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای این مذاکرات به نتیجه رسید و کشور از یک مشکل بزرگ نجات یافت.

جلالی اظهار داشت: از منتقدان عاقل و دارای نیت خیر که با دلسوزی در پی تامین منافع ملی بودند ولی کن در تشخیص مصادیق اشتباه می‌کردند تقدیر می‌کنم لیکن تعجب از کسانی است که مسائل جناحی و مخالفت با دولت را بر منافع ملی ترجیح دادند اینان کسانی هستند که دیروز وقتی پرونده هسته‌ای به شورای امنیت رفت و 7 قطعنامه ظالمانه علیه کشور وضع شد جشن می‌گرفتند و آن روز تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانستند اما امروز طلبکارانه تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند.

وی ادامه داد: البته این گروه حق دارند چون همه پیش بینی‌ها و تحلیل های آنان خلاف واقع درآمد. آنان در ابتدا می‌گفتند حق غنی سازی ما را به رسمیت نخواهند شناخت و در نتیجه مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی که از این مرحله عبور کردیم سعی کردند تا برجام را در نزد افکار عمومی بد و یا حداقل مبهم جلوه دهند. در مرحله دیگر تلاش کردند مجلس را در مقابل برجام قرار دهند و موضوع PMD و عدم حل آن را در اذهان عمومی عمده کردند ولی در هیچ یک از این مراحل توفیق نیافتند.

جلالی اظهار داشت: اخیر نیز تلاش بسیار کردند تا اثبات کنند که تحریم ها برداشته نخواهد شد و امروز غلط بودن این تحلیل آنان نیز به اثبات رسید.

وی افزود: سوال مهم اینجاست که چرا برخی از دستگاه‌ها و شخصیت‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را مأیوس کنند چرا اصرار دارند که القا کنند تحریم‌ها برداشته نشده و وضع اقتصادی خوب نمی‌شود. آنان فکر می‌کنند با این کار علیه دولت یا علیه مجلس حرف می‌زنند در حالی که گرد یاس پاشیدن در جامعه مردم را نسبت به اصل نظام مایوس می‌کند و مخالف مشی امام و رهبری است.

وی افزود: کسانی که امروز به دنبال سرقت امید از مردم هستند مرتبا مشکلات جامعه از جمله بیکاری و رکود و فقر را به رخ مسئولین می‌کشند گویا به تازگی چشمان به این مشکلات گشوده شده است و دیروز فقر، فشار تحریم، بیکاری، فساد ، بی عدالتی و ... را نمی‌دیدند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به این افراد متذکر می‌شوم که اگر صادقانه به دنبال حل مشکلات کشور و مردم هستید بیایید دست در دست هم نهیم و با تاسی از سیره امام و رهبری به دولت و مسئولین کمک کنیم تا از رکود خارج شویم.

جلالی خاطرنشان کرد: امروز خیل عظیم بیکاران همانند بمب ساعتی در حال کوک شدن است وضعیت سخت معیشتی مردم خصوصا قشر مستضعف کارگران و کشاورزان و بازنشستگان و ... معضلات اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد ما را بر آن می‌دارد که بر روی منافع ملی اتفاق داشته باشیم و جبه همدلی و همزبانی مبتنی بر عقلانیت و خردورزی ملی را در جهت حل معضلات مردم بنا کنیم و مردم را ناامید نکنیم.

وی افزود: چرا ما مردم را با نردبان به بالای پشت بام می‌بریم و بعد نردبان را برمی داریم و مردم فرو می‌افتند و دست و پایشان می‌شکند و ما بی تفاوت می گذریم نمونه این رفتارهای ما در قضایایی همچون پدیده شاندیز و یا موسسات مالی و اعتباری و برخی پروژه‌هایی همچون پردیسان و ... مشهود است.

نماینده مردم شاهرود با اشاره به اینکه مردم با اعتماد به تبلیغات رسانه ملی در این گونه پروژه‌ها و موسسات سرمایه گذاری می‌کنند و ما به عنوان حاکمیت با مسئولیت گریزی از دیروز و امروز مردم مظلوم سرمایه گذار را در سرگردانی و اضطراب تنها و بی پناه می‌گذاریم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک جریان سیاسی و فکری علیرغم اینکه برنامه مفصلی در انتخابات و اهداف مقدس در جهت پالایش جریان اصولگرایی از افراطی‌گری داشتیم لیکن از آنجایی که به دنبال وحدت شکنی نیستیم بسیاری از برنامه های خود را به پس از انتخابات 7 اسفند وانهاده‌ایم.

وی افزود: ما به این مسئله قائلیم که روحانیت محور حرکت ماست و لیکن استفاده ابزاری از مقدسات،‌دین و روحانیت را غلط می‌دانیم و قائلیم که در سیاست ورزی مبتنی بر دین باید سیاست ما اخلاقی باشد نه آنکه اخلاقمان سیاسی شود و دروغ،‌تزویر و تخریب شیوه عملمان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جا به جایی قدرت در جمهوری اسلامی ایران یک دستاورد عظیم این انقلاب است اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد تعابیر مناسبی را در مورد انتخابات اسفند 94 مطرح می‌کنند و با پیش گویی این انتخابات را با عنوان فتنه 94 یاد می‌کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: اگر این افراد نبض انتخابات را فتنه می‌دانند که این اقدام جفا به امام و رهبری و خون شهداست. اما اگر اطلاعاتی در دست دارم که در این انتخابات قرار است فتنه به پا شود باید بدانند این مسئله با سخنرانی حل نمی‌شود و باید اطلاعات خود را به دستگاه های مسئول بدهند تا رسیدگی شود.

وی در پایان گفت: همچنین اقدامات خودسرانه ،‌تعرض به فعالیت‌های قانونی، سیاسی،‌فرهنگی و اجتماعی حمله به سفارتخانه‌ها، محکوم است ضمن اینکه ما از دولت می‌خواهیم برای پیگیری نقض گسترده حقوق بشر در عربستان پیگیریی هایی را داشته باشد از دستگاه‌های مسئول به ویژه قوه قضائیه درخواست داریم تا عاملان حمله به سفارت عربستان در اسرع وقت و بدون ملاحظه سیاسی معرفی و مجازات شوند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
کسانی که در فتنه 88 دست داشتند مرگ بر سران فتنه