زیدان در میان بهترین‌های تاریخ رئال مادرید


زین‌الدین زیدان پس از سال 1959 بهترین شروع را در تاریخ رئال مادرید داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، دیشب رئال اولین بازی‌اش را تحت هدایت زین‌الدین زیدان با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت. مادریدی‌ها در هفته نوزدهم لالیگا اسپانیا به مصاف گرانادا رفت و با 5 گل این تیم را بدرقه کردند. این پیروزی تماشاگران سانتیاگوبرنابئو را به وجد آورد و دیگر سوت‌های اعتراض‌آمیزشان در ورزشگاه شنیده نمی‌شد.

از سال 1959 هیچ سرمربی شروع به این خوبی نداشته و زیدان چهارمین سرمربی است که بهترین شروع را در تاریخ باشگاه داشته است. موفقیت دیگر مربیان به سال‌های دور بازمی‌گردد. زیدان پشت سر خوسه آنخل براوندو قرار دارد. رئال با هدایت او کارتاختا را با نتیجه 9 بر صفر در سال 1928 شکست داد. رئال تحت رهبری فلتیاس سوسیچ در سال 1959 هفت بر یک برابر رئال بتیس پیروز شد. پدرو یورنته لوپس در سال 1926 در اولین بازی‌اش برابر خیمناستیکا قرار گرفت و 6 بر صفر این تیم را شکست داد.

زیدان در مقایسه با دیگر سرمربیان در دوران دوم ریاست فلورنتینو پرس در این باشگاه شروع موفق‌تری داشته است. اولین بازی تحت هدایت مانوئل پیگیرینی در 23 آگوست سال 2009 برابر دپورتیوو لاکرونیا برگزار شد. این بازی با نتیجه 3 بر 2 با پیروزی مادریدی‌ها به پایان رسید و لاسانا دیارا گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند. دیگر گل‌های این بازی توسط رائول گونسالس، کریستیانو رونالدو، ریکی و والرون به ثمر رسید.

ژوزه مورینیو در 30 آگوست سال 2010 کار خود را در رئال با تساوی آغاز کرد. سفیدپوشان برابر مایورکا به تساوی بدون گل رسیدند.

رئال با هدایت کارلو آنچلوتی در 18 آگوست سال 2013 برابر رئال بتیس دو بر یک پیروز شد. ابتدا خورخه مولینا رئال بتیس را پیش انداخت ولی گل‌های بنزما و ایسکو پیروزی را برای مادریدی‌ها به ارمغان آورد.

شروع رافائل بنیتس نشانی از آنچه بر او گذشته داشت. رئال در اولین بازی‌اش در ورزشگاه مولینون برابر اسپورتینگ خیخون در 23 آگوست سال 2015 به تساوی بدون گل رسید. از همان روز در ارتباط با این سرمربی تردید به وجود آمد و انتقادات به سمت بنتیس متوقف نشد تا جایی که در چهارم ژانویه سال 2016 اخراج شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مقایسه میان دو بازیکن افسانه ای تاریخ رئال مادرید، دی استفانو و پوشکاش