سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رضوی یزدی: رد صلاحیت احتمالی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی حرکتی غیرقانونی و سیاسی است


یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز رد صلاحیت احتمالی آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی را حرکتی غیرقانونی و همراه با اهداف سیاسی دانست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز رد صلاحیت احتمالی آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی را حرکتی غیرقانونی و همراه با اهداف سیاسی دانست.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیدمحمد رضوی‌یزدی با اشاره به روند ثبت نام پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و تعدد نام نویسی نامزدها در این دوره از رقابت‌ها گفت: به عقیده من میزان مشارکت بالای افراد برای ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری با وجود مواجهه با این چالش حقوقی که اعضای شورای نگهبان خود قادرند کاندیدای خبرگان رهبری شوند، نشان از استقبال جامعه و مقبولیت نظام در میان شرکت کنندگان آن دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی با اینکه اجتهاد یا مقبولیت عمومی ندارند در انتخابات خبرگان نامزد شدند، بیان کرد: همه افرادی که برای ثبت نام در انتخابات خبرگان اقدام می کنند خود را واجد شرایط می دانند و اگر شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کند برای فعالیت‌های بعدی آماده می شوند و نام نویسی برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری به خودیِ خود جرم محسوب نمی شود.

رضوی همچنین گفت:دادن لیست انتخاباتی مجمع روحانیون مبارز بعد از بررسی صلاحیت کاندیداها و از میان تایید‌شدگان اتفاق می افتد.

وی بالا بردن درجه اعتماد مردم با جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی در بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان و پاسخگو بودن این نهاد در برابر رد صلاحیت شونده‌ها را عاملی برای برگزاری انتخابات پرشور و نشاط دانست و افزود: عمل نکردن شورای نگهبان به مُر قانون و عدول از خط قرمزهای قانونی، موجب سرخوردگی و مایوس شدن نامزدها و در نتیجه ضربه خوردن به فضای انتخاباتی خواهد شد.

عضو مجمع روحانیون مبارز در مورد برخی گمانه زنی‎ها درباره احتمال رد صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی گفت: رد صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی قطعا یک حرکت غیرقانونی و با اهداف سیاسی است.

رضوی با بیان اینکه 5 نفر از اعضای شورای نگهبان، کاندیدای حضور در مجلس خبرگان رهبری هستند، تاکید کرد: شورای نگهبان زمانی می تواند ادعا کند که به وظیفه شرعی خود صحیح عمل کرده که در بررسی صلاحیت نامزدها قانون را معیار قرار دهد. اگر من به جای این اعضا بودم به دلیل ذی نفع بودن در انتخابات خبرگان ثبت نام نمی کردم، چرا که ثبت نام اعضای شورای نگهبان بدلیل نقش نظارتی ای که دارند، آنها را با یک چالش حقوقی مواجه می کند.

همچنین وی به نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری توصیه کرد که پس از تایید از سوی شورای نگهبان، در تبلیغات انتخاباتی خود از تخریب دیگر رقبا اجتناب کنند؛ زیرا تخریب رقبا حرکتی غیراخلاقی و غیرشرعی است. او همچنین از مسئولان برگزاری انتخابات از جمله وزارت کشور و دیگر تمام نهادهای ذی ربط درخواست کرد تا به برگه های انتخابات همچون امانت مردم نگاه کنند.


ویدیو مرتبط :
رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی