فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شعرخوانی دانشجویان درشب شعر ایوان بونین


به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت حضورکشور روسیه به عنوان مهمان ویژه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران جهت گسترش و همکاری در زمینه های فرهنگی برنامه های مختلفی را با گروه های زبان روسی دانشگاه ها قبل ازشروع نمایشگاه برگزار کرده است. از جمله این برنامه ها می توان به شب شعر ایوان بونین( نویسنده و شاعر برجسته روسی که در سال 1993 به  عنوان اولین نویسنده روس جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده بود) اشاره کرد.

این برنامه با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با ادبیات روس به ویژه آثار آخرین نویسنده کلاسیک ادبیات روسیه بود.  شب شعر بونین با همکاری انجمن علمی زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس برگزارشد و با استقبال خوب و پرشور دانشجویان گروه زبان روس دانشگاه های مختلف روبرو شد که می توان به حضور دانشجویان دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی،الزهرا و مازندران اشاره کرد. در این برنامه حدود 30 قطعه شعر از آثار بونین توسط دانشجویان به همراه ترجمه فارسی آن ارایه شد و به 4 نفر از دانشجویان که بهترین ترجمه و اجرا را داشتند جوایزی اهدا گردید. این آثار توسط اساتید دانشگاه تربیت مدرس و تهران داوری شدند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده در محل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار می شود. روسیه مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آخرین شعرخوانی مرحوم بهجتی درشب شعر بیت