سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور در اردبیل ایجاد شد


به گزارش ایرنا، حسین کربلائی خیاوی روز پنجشنبه افزود: تاکنون 128 گونه گیاه دارویی اعم از بومی، غیربومی، زراعی و طبیعی از مناطق مختلف در این کلکسیون جمع آوری و کشت گردیده و انتظار می رود تا پایان امسال، این تعداد به 170 گونه افزایش یابد و طبق برنامه زمان بندی شده در پایان اجرای طرح تعداد گونه های جمع آوری شده بالغ بر 250 گونه خواهد بود.
به گفته وی ، گونه های کشت شده شامل90 جنس و 35 تیره شامل خانواده نَعناعیان ، چَتریان و کاسنیان و بیبشتر علفی، یک ساله، چند ساله و دائمی بوده و در نظر است در سال آتی انواع گونه های درختی و درختچه ای نیز به مجموعه کلکسیون گیاهان دارویی اضافه گردد.
ویبیان کرد: با اجرای این طرح، مجموعه نستباً کامل و جامعی از گیاهان دارویی مناطق مختلف شمال غرب کشور در یک مجموعه جمع آوری خواهد شد.
او اضافه کرد: ایجاد مجموعه کامل از انواع گیاهان دارویی مناطق مختلف شمال غرب کشور؛ حفظ گونه های در حال انقراض و در معرض خطر؛ بررسی میزان و ترکیبات مواد موثره گیاهان دارویی، روش های نوین تکثیر و زاد آوری، استخراج و بررسی مواد موثره گیاهان دارویی، استفاده های آموزشی، پژوهشی و کاربردی از کلکسیون گیاهان دارویی؛ فرهنگ سازی و ترغیب به کاشت و تولید گونه های دارویی به جای جمع آوری از طبیعت و فراهم نمودن فضای مناسب برای اجرای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه گیاهان دارویی از اهداف ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی می باشد.
وی همچنین گفت: با اجرای این طرح و شناسائی دقیق گونه های دارویی و معرفی آنها به علاقمندان و دست اندرکاران گیاهان دارویی، احتمال اشتباه در شناسایی این گونه ها به حداقل خواهد رسید.
6016

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کشور پرو