دیگر نیازی به خرید کره نیست + طرز تهیه


می‌توان با در اختیار داشتن دو ماده در خانه به راحتی کره‌ای مغذی و مقوی تهیه کرد و از خرید آن بی‌نیاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهترین لطفی که شما می‌توانید در حق سلامتی خود انجام دهید، کاهش استفاده از مواد فرآوری‌شده و استفاده از مواد طبیعی و سالم است. کره‌ای که شما از بیرون می‌خرید حاوی شیر پاستوریزه، چربی‌ و مواد نگهدارنده است. اما اگر تصمیم بگیرید که خود در خانه کره درست کنید، کره‌ای کاملا سالم، مغذی و سرشار از ویتامین خواهید داشت.

کره خانگی برای سلامتی بیشتر قسمت‌های بدن از جمله بافت‌ها، دندان‌ها، پوست و چشم‌ها بسیار مناسب است. برای درست کردن این کره خانگی تنها به دو ماده نیاز دارید.

مواد لازم

2 فنجان خامه سنگین ارگانیک

نمک دریایی خوراکی

طرز تهیه

برای تهیه کره خانگی کافی است خامه را در غذاساز یا همزن بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید. خواهید دید که در ابتدا شبیه خامه زده‌شده ضخیم می‌شود اما بعد از چند لحظه کره و قسمت کره شیری‌مانند آن از هم جدا می‌شود. آن دو را از هم جدا کنید. کره را از اطراف آن جمع کنید و در کاسه‌ای تمیز بریزید و از صافی رد کنید تا قسمت شیری آن جدا شود.

آن را در آب سرد بگذراید و به‌ آرامی با یک قاشق آن را جداسازی کنید. وقتی که کره کاملا تمیز و منسجم شد با یک قاشق کمی آن را فشار دهید تا مایع موجود در آن خارج شود. در آخر می‌توانید آن را در یک کاسه یا شیشه قرار دهید و در یخچال یا فریزر بگذارید. این کره خانگی می‌تواند تا چند ماه سالم بماند و فاسد نشود.

منبع: Healthy Food Team

Healthy Food House

Family Health Freedom Network

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه غذای کره ای پولگوگی