سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون علوم پزشكی گلستان: عوارض پنهان بیماری دیابت نگران كننده است


محمد رضا هنرور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر 'غلبه بر دیابت'، اظهار داشت: شیوع دیابت در كشور و استان بسیار بالا است و اگر در مسیر مبارزه به آن از مردم كمك نگیریم، بدون شك مشكلات زیادی در تامین سلامت مردم خواهیم داشت.
وی ادامه داد: میزان متوسط این بیماری در كشور به مراتب از میانگین جهانی بالاتر است و اگر به مقابله با آن نپردازیم، شیوع بیشتر و عوارض بسیار بدی خواهد داشت و این درحالی است كه بیماری های قلبی و عروقی (علل عمده مرگ و میرها) رابطه مستقیم با بیماری دیابت دارد.
هنرور با بیان بیان اینكه سرعت ابتلا به بیماری دیابت از سرعت مبارزه و پیشگیری از آن بیشتر است، افزود: توجه به افزایش دانش جامعه در خصوص سلامت و آگاهی از راهكارهای پیشگیری از بیماری های مختلف و از جمله دیابت در این جهت كمك رسان خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به عوارض پنهان دیابت و روند رو به رشد این بیماری و آسیب های آن یادآور شد: عوارض مزمن بیماری دیابت به فاصله طولانی خود را نشان می دهد و از جمله آن مشكلات قلبی، كلیوی، سكته‎ های مغزی، نابینایی، اختلال ‎های عروقی و عصبی است.
معاون دانشگاه علوم پزشكی گلستان با بیان این كه كاهش وزن، تحرك و ورزش می‎ تواند بیماری دیابت را كنترل و عوارض آن را 10 سال عقب بیندازد، تصریح كرد: تغییر سبك زندگی یكی از الزامات مقابله با بیماری دیابت است و گسترش و توسعه خدمات درمانی به تنهایی در استان جوابگوی كنترل این بیماری نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی گلستان امروز با اشاره به شناسایی افزون بر 15 هزار بیمار مبتلا به دیابت درقالب طرح های غربالگری در استان ، گفت كه پیش بینی می شود حدود 120 هزار نفر گلستانی به این بیماری مبتلا باشند.
3014/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عوارض دیابت - دکتر امین صالحپور- بنیاد دیابت