علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گزارش عملکرد بانک‌های خصوصی لرستان/صرف تنها ۱۷ درصد منابع دراستان


به گزارش خبرنگار مهر، بیژن مقدم بیرانوند شامگاه یکشنبه در جلسه بانک های خصوصی استان گزارشی از میزان منابع و مصارف بانک های خصوصی استان در هشت ماه اول سالجاری ارائه داد و اظهار داشت: منابع بانک سرمایه در لرستان طی هشت ماه اول سال جاری ۵۳۲ میلیارد ریال بوده که درصد منابع آن نسبت به بانک های خصوصی استان تنها دو درصد است.

وی میزان مصارف بانک سرمایه استان را ۵۷ میلیارد ریال برشمرد و افزود: ۱۱ درصد از منابع این بانک صرف پرداخت تسهیلات شده است.

گزارش منابع و مصارف بانکهای خصوصی لرستان

مدیر هماهنگ کننده بانک های لرستان بانک ثامن لرستان را با چهار هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال منابع سومین بانک مطرح خصوصی در استان دانست و بیان داشت: این بانک در هشت ماه اول سالجاری هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال برابر با ۴۱ درصد منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است.

مقدم میزان منابع بانک سامان استان را ۱۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: این بانک ۴۵ درصد منابع خود را در استان هزینه کرده است.

وی افزود: بانک عسگریه استان ۵۹۸ میلیارد ریال منابع دارد که ۱۸ درصد منابع خود معادل ۱۰۹ میلیارد ریال را در استان صرف کرده است.

سرپرست امور شعب بانک های ملی لرستان میزان منابع بانک آینده استان را ۱۵۷ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: نسبت مصارف آن به منابعش ۲۲ درصد است.

مقدم با اشاره به اینکه از چهار میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال منابع بانک قائم لرستان سه میلیارد ریال آن در استان صرف شده است عنوان کرد: میزان منابع بانک گردشگری استان ۴۷ میلیارد ریال بوده که دو میلیارد ریال آن برابر چهار درصد منابعش در استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی منابع بانک سینا در لرستان را ۹۸۵ میلیارد ریال و مصارف آن را ۲۹۰ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: منابع بانک شهر در استان ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که ۴۲ درصد آن معادل ۱۱۰ میلیارد ریال را در استان هزینه کرده است.

مدیر هماهنگ کننده بانک های لرستان با اشاره به اینکه از ۲۸۸ میلیارد ریال منابع بانک اقتصاد نوین در لرستان ۸۸ میلیارد ریال آن در استان صرف شده است ادامه داد: منابع بانک انصار لرستان سه هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال بوده که تنها۴۵۳ میلیارد ریال آن یعنی ۱۲ درصد منابع این بانک در استان صرف شده است.

۱۷ درصد مصارف بانکی لرستان مربوط به بانکهای خصوصی است

مقدم منابع بانک مهر اقتصاد لرستان را ۱۱ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و مصارف آن را هشت هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال برشمرد و گفت: منابع بانک قرض الحسنه رسالت ۹۰ میلیارد ریال بوده که ۴۹ درصد آن در استان هزینه شده است.

وی گفت: میزان منابع بانک قوامین هشت هزار میلیارد ریال بوده که ۴۶۷ میلیارد ریال آن را در استان صرف کرده است.

سرپرست امور شعب بانک های ملی لرستان منابع بانک کارآفرین استان را ۱۶۷ میلیارد ریال و مصارف آن را ۱۹۵ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: منابع بانک ایران زمین لرستان ۳۹۷ میلیارد ریال بوده که مصارف آن ۴۴ میلیارد ریال برابر با ۱۱ درصد بوده است.

مقدم گفت: منابع بانک آرمان در لرستان چهار هزار میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال بوده که میزان مصارف آن در استان بیش از هزار میلیارد ریال بوده است.

وی منابع کل بانک های خصوصی لرستان را در هشت ماه اول امسال برابر با ۳۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال برشمرد و بیان داشت: میزان مصارف این بانک ها در این مدت ۱۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال است.

مدیر هماهنگ کننده بانک های لرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد کل منابع بانک های خصوصی استان در اختیار بانک های مهر اقتصاد، قوامین، ثامن و انصار است اضافه کرد: ۸۰ درصد کل مصارف بانک های خصوصی استان مربوط به بانک های مهر اقتصاد و ثامن است.

مقدم با بیان اینکه از مجموع منابع بانک های استان ۵۶ درصد در اختیار بانک های دولتی و ۴۴ درصد در اختیار بانک های خصوصی است عنوان کرد: ۸۳ درصد مصارف بانک های استان مربوط به بانک های دولتی و ۱۷ درصد مربوط به بانک های خصوصی است.


ویدیو مرتبط :
گزارش عملکرد بانک مسکن در دولت یازدهم