سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترکیه: توافق با اروپا در مورد مهاجران سازگار با قوانین بین‌المللی است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آنکارا امروز (جمعه) پس از انتقادات جدی از سوی سازمان ملل و گروه‌های مدافع حقوق بشر تاکید کرد که پیش‌نویس توافق بحث‌برانگیز میان ترکیه و اتحادیه اروپا برای کمک به حل بحران آوارگان به قوانین بین‌الملل احترام خواهد گذاشت.

یک مقام ترکیه‌ای که نخواست نامش فاش شود دراین باره گفت: برای ما اهمیت دارد که توافق با قوانین بین‌الملل در مورد مهاجران سازگار باشد.

وی در ادامه گفت: برای ما انجام کاری بر خلاف قوانین بین‌الملل مجاز نیست.

پیش از این کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی اصلی سالانه خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس به اتحادیه اروپا درباره توافق برنامه ریزی شده با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان هشدار داده بود.

وی این توافق را غیر قانونی دانسته و تاکید کرد که این اقدام می تواند به  اخراج های جمعی و خودسرانه منجر شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از اتحادیه اروپا درخواست کرد که در توافق برنامه ریزی شده خود با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان تجدید نظر کند. تضمین های بین المللی برای حمایت از حقوق بشر نباید نادیده گرفته شده یا سست شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اروپا چگونه می تواند بحران مهاجران را مهار کند؟