سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابهری: ناامنی زنان از بدحجابی و رفتارهای غیرمتعارف خودشان است/ عدم حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازد


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، مجید ابهری در نشست تخصصی زنان و امنیت اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی که امروز در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، امنیت اجتماعی را یک موضوع چند وجهی برشمرد و گفت: این مسئله مفهوم فردی و اجتماعی داشته و از طرف افراد و جامعه نیز مورد خطر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از ناامنی‌های ایجاد شده برای زنان از جانب خود آنان و از طریق بدحجابی و آرایش غیرمتعارف است، گفت: علت اینکه طلاق افزایش یافته و عملکرد خانواده از بین رفته است ناتوی فرهنگی بوده که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرموده است.

این آسیب‌شناس اجتماعی گفت: چرا کشورمان در مصرف لوازم آرایش در دنیا باید رتبه 7،‌ در آسیا رتبه 3 و در خاورمیانه مقام اول را داشته باشد؟ باید به موضوع امنیت اجتماعی توجه داشت و عواملی که سبب آسیب آن می‌شود مدنظر قرار دهیم.

ابهری ادامه داد: مصرف شیر خشک با مواد آرایشی در ارتباط است و روابط معناداری میان افزایش استفاده از لوازم آرایشی، شیر خشک و سپردن والدین به خانه سالمندان هست. وقتی که مادر به فرزند خود شیر ندهد هورمون عشق در ‌آن ایجاد نشده و احتمال اینکه در آینده این فرزند والدین خود را در سرای سالمندان بگذارد بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: داریم به کجا می‌رویم این موضوعات در واقع بازگشت به اول بربریت  است به اسم دفاع از زن و فمینیسم دارند بر سر زنان در دنیا بلا می‌آورند. چرا سن روسپی‌گری در دنیا کاهش یافته و 20 درصد اعتیاد مربوط به زنان است؟

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: پیش از این خلأ تشکل جبهه اصولگرایی بانوان را داشتیم تا موضوعات زنان ولایی را پیگیری کنند ما امروزه کسر قوانین نداریم بلکه کمبود غیرت وجود دارد.

ابهری ادامه داد: موضوعاتی همچون طلاق‌های عاطفی و ازدواج سفید به این دلیل است که به موضوع امنیت اجتماعی به درستی توجه نشده و به گفته آیت‌الله جوادی آملی زن مظهر جمال الهی باید باشد و جلال آن در وی مخفی و برعکس برای مرد مظهر جلال الهی باید نمایان و جمال در آن مخفی باشد.

این آسیب‌شناس اجتماعی علل به خطر افتادن امنیت اجتماعی را عدم رعایت موازین اسلامی توسط برخی از زنان برشمرد و عنوان کرد: عدم اجرای قوانین اسلامی و فراموش کردن  امر به معروف و نهی از منکر و همچنین عدم حمایت قانونی از آمران به معروف و تغییر سبک زندگی تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای از دیگر دلایل به خطر افتادن امنیت اجتماعی است.

ابهری خاطرنشان کرد: اگر در سیستان و بلوچستان آمار طلاق پایین است دلیل آن عوض نشدن تغییر سبک زندگی در آنها است. این افراد در صورت بروز مشکل در خانواده‌های خود به ریش‌سفید مراجعه کرده و خان قبیله مشکلشان را حل می‌کند.

این آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به اینکه نباید از این موضوع بترسیم که زنان را مسخره کنند و بگویند کسانی که چادر سر می‌کند عقب مانده هستند افزود: داریم به سمتی حرکت می‌کنیم که در مجلس نیز چنین می‌‌شود و فقط برخی تلاش می‌کنند زنان مانتویی به مجلس ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش امنیت اجتماعی قانون نقش چندانی ندارد تصریح کرد: خود نگاه‌بینی و زیست مؤمنانه و نجیبانه در امنیت اجتماعی مؤثر است البته امیدوارم قوانینی که تصویب می‌شود ضامن اجرایی نیز داشته باشد.

ابهری در پایان گفت: باید به سبک زندگی اصیل اسلامی بازگردیم و این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که سونامی آسیب اجتماعی برای کسی حاشیه‌ای امن نداشته و همه در خطرند لذا باید همه افراد همکاری کنند تا امنیت اجتماعی به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/M4P38P


ویدیو مرتبط :
حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر 27 مهر